امروز : ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۵
صفحه نخست | اخبار قشم | امام‌جمعه قشم: مدیران، خود را از مشورت با ائمه جمعه بی‌نیاز ندانند

امام‌جمعه قشم: مدیران، خود را از مشورت با ائمه جمعه بی‌نیاز ندانند

منتشر شده در ۱۹ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۱۵
ائمه‌جمعه

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از فارس از قشم، حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته قشم بیان کرد: خیرخواهی ائمه‌جمعه برای تسهیل در انجام امور و نیاز آحاد جامعه است؛ اما متاسفانه دیده می‌شود برخی مسئولین در هرمزگان، از این ظرفیت به درستی استفاده نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه حرکت مسئولین، باعث خرسندی مردم، توسعه استان و کشور خواهد شد، افزود: از افرادی که کارنامه خوبی در عمل نداشته‌اند باید تجربه کسب کرد تا برگ‌های زرین انقلاب، با دستان ملت و دولت به خوبی هر چه تمامتر رقم بخورد.

خطیب جمعه قشم با اشاره به ادامه‌دار شدن مذاکرات هسته‌ای اضافه کرد: دولتمردان باید کیاست داشته باشند و نباید مذاکرات برای دشمنان نظام ارزان تمام شود و برای جلوگیری از این خطر می‌بایست سند راستی‌آزمایی شود و جلوی حاشیه‌سازی‌های  آمریکایی‌ها را گرفت.

وی تصریح کرد: نمی توانیم آبروی کشور را با خنده یک نفر تحویل طرف مقابل داد و در کنار آن جاسوس‌هایی به همراه خود برد که اسرار کشور را در اختیار طرف مقابل بگذارند.

حجت‌الاسلام حاجبی فاش کرد: آمریکا سعی بر توقف‌برای‌توقف به منظور خرید زمان و فشار حداکثری به ایران را دارد و هم‌اکنون نباید این فرصت داده شود.

وی بیا بیان اینکه امروز هزینه برجام را پرداخت کرده‌ایم و باید مطالبه‌ای صورت بگیرد، ادامه داد: باید با اقتدار حقوق کشور را پس بگیریم و مانع از شرطی‌سازی اقتصاد و گره زدن این موضوعات به معیشت مردم شویم.

امام جمعه شهرستان قشم گفت: این گره‌زدن کار اشتباهی است و مشکلات را با عزم جدی بین مسئولان می توان حل کرد و راه آن اتحاد و همدلی برای رسیدن به توسعه و آبادانی برای هر منطقه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به فرارسیدن روز پرستار گفت: دو سال گذشته، آزمون بزرگی برای پرستاران در مواجهه به بیماری منحوس کرونا بود که این مشکل تا حدود زیادی با پشتکار و از خودگذشتگی این عزیزان برطرف شد.

حجت‌الاسلام حاجبی با قدردانی از طیف زحمتکش پرستار و ایثاری که این عزیزان در دو سال اخیر نشان دادند، افزود: این ایثار به اندازه ای بزرگ بود که رهبر معظم انقلاب عزیزانی که در این سنگر از دنیا رفتند را در زمره شهدای سلامت نامگذاری کردند.

وی تشریح کرد: اقدامات مدافعین سلامت نیازمند تقدیر است و با همه ناملایماتی که این بیماری رو به گسترش بود، محکم ایستادند و برخی ها دو نفر از بستگان را از دست داده بودند؛ اما در جای خود ایستاده بودند.

امام جمعه شهرستان قشم بیان داشت: پرستاران با عشق و دلسوزی کار کردند واین احساس تکلیف همراه با مهرورزی همراه است اما شاخصه حضرت زینب کبری (س) حجب و حیا و عفاف، دلسوزی و عزت مومنامه و دلسوزی برای مردم بود.

وی همچنین بر پرداخت بحق مطالبات پرستاران به عنوان یکی از زحمتکش‌ترین آحاد جامعه تاکید کرد و گفت: وظیفه دولتمردان است که به این مطالبه پاسخ دهند.

خطیب جمعه قشم در بخش دیگری از سخنان خود بستر اصلی علم و عمل، دانشگاه برشمرد و افزود: قهر حوزه علمی و صنعتی به اقتصاد و معیشت ضرر زده و موازی‌کاری‌ها را زیاد می کند.

وی تصریح کرد: وقتی متخصصین، فارغ‌التحصیلان و توانمندها وارد میدان شوند، آنوقت انقلاب واقعی اتفاق می‌افتد.

حجت‌الاسلام حاجبی گفت: فرهنگ قرآنی باید مداوم در مدرسه لحاظ شود و تضعیف این آداب الهی باعث ضررهایی در جامعه خواهد شد که دیگر قابل جبران نیست.

امام‌جمعه شهرستان قشم، سند ۲۰۳۰ و مجریان آن را بسیار خظرناک دانست و اضافه کرد: الگوی تمدن ایرانی- اسلامی با مشارکت خانواده ایرانی و اسلامی می‌تواند شکل گیرد و بستر آن آموزش و پرورش در محفل قرآن و عترت است.

وی با اشاره به نامگذاری دهه حاج‌قاسم سلیمانی بیان کرد: باید بدانیم سردار دلها الگوی جوان ایرانی مسلمان و غیرمسلمان است و مکتب ایشان باید در قالب های فراوان علمی قرآنی و پژوهشی شناسانده شود.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=8719

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *