امروز : ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۵۸
صفحه نخست | فرهنگ و هنر | افزایش ۲۰۰ درصدی فروش صنایع دستی قشم در نوروز

افزایش ۲۰۰ درصدی فروش صنایع دستی قشم در نوروز

منتشر شده در ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۸

رییس کمیته گردشگری و اسکان ستاد اجرایی خدمات سفر قشم از افزایش حدود ۲۰۰ درصدی میزان فروش صنایع دستی این جزیره در نوروزی امسال در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

افزایش ۲۰۰ درصدی فروش صنایع دستی قشم در نوروز

به گزارش پایگاه خبری قشم، ابراهیم رستم گورانی گفت: گردشگران نوروزی از ۲۵ اسفند گذشته تا پانزدهم فروردین جاری، ۲۴ میلیارد و ۶۶۸ میلیون و ۸۳۰ هزار ریال انواع صنایع دستی بانوان سرزمین آب و آفتاب را خریداری کردند.

وی ادامه داد: بیشترین فروش‌ صنایع دستی در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس به روز پنجم فروردین ماه جاری با ۲۴ میلیارد و ۶۶۸ میلیون و ۸۳۰ هزار ریال مربوط می‌شود.

رییس کمیته گردشگری و اسکان ستاد اجرایی خدمات سفر قشم توضیح داد: بیشترین بازدیدها از غرفه‌های عرضه صنایع دستی بانوان جزیره قشم نگین خلیج فارس هم در روز هشتم فروردین ماه با هفت هزار و ۵۶۲ بازدید ثبت و گزارش شده است.

رستم گورانی اضافه کرد: در مدت یادشده ۷۱ هزار و ۱۱۵ گردشگران و مسافر نوروزی از غرفه ها و کارگاه تولیدی صنایع دستی سرزمین عجایب هفت گانه خلیج فارس بازدید کرده اند که تعداد بازدیدکنندگان از این صنایع نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۳۴ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: صنایع دستی یکی از عوامل موثر در رونق گردشگری قشم است که با برخورداری از ارزش های فرهنگی، هنری، ذوق و اندیشه در تولید آیینه تمام نمای اصالت و هویت مردم این جزیره است.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از گلابتون دوزی، زری بافی، عود سازی، حصیر بافی، صنایع دستی دریایی، شک بافی، البسه محلی، برقع دوزی، خوس دوزی، لنج مینیاتوری، و نقش حنا به عنوان بخشی از توانایی‌های بانوان جزیره جهانی قشم در خلق آثار صنایع دستی نام برد.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=22941

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *