امروز : ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۷
صفحه نخست | اجتماعی | ممنوعیت ورود کالاهای گروه ۴ روی میز معاونت اقتصادی وزیر

ممنوعیت ورود کالاهای گروه ۴ روی میز معاونت اقتصادی وزیر

منتشر شده در ۵ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۲۳
بازاریان

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ کسبه درگهان ظهر امروز در تجمعی مسالمت آمیز، در اعتراض به مصوبه اخیر هیات دولت مبنی بر ممنوعیت واردات کالاهای گروه چهار، تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند.

تا کنون در قشم شاهد سه تجمع اعتراضی از سوی بازاریان قشم بوده ایم. طبق قانون چگونگی اداره مناطق آزاد، این مناطق از هر گونه تشریفات گمرکی و ثبت سفارش کالا مصون هستند. مناطق آزاد تجاری و اقتصادی با هدف تسهیل تولید، سرمایه گذاری و صادرات و واردات کمک به رونق اقتصاد محلی پایریزی شده اند.

علیرضا نصری، فرماندار شهرستان قشم با اشاره به حساسیت این موضوع، اظهار کرد: شخص استاندار هرمزگان به موضوع ممنوعیت ورود کالاهای گروه چهار ورود کرده اند و مغایرت های قانونی این مصوبه با مناطق آزاد و همچنین مشکلاتی که اجرای آن ایجاد خواهد کرد در این نشست با حضور نمایندگان دستگاه های مختلف بررسی خواهد شد.

فرماندار شهرستان قشم گفت: مغایرت های قانونی مصوبه جدید هیات دولت با فلسفه وجودی مناطق آزاد و ممنوعیت ورود کالاهای گروه چهار به زودی در جلسه ای با معاونت اقتصادی وزیر، مطرح و برچیده خواهد شد.

نصری ادامه داد: اساس اجرای این مصوبه دولت را شفاف سازی است و دولت می کوشد ساختار اقتصاد را شفاف تر از گذشته کند؛ همچنین با توجه به حساسیت موضوع، احتمالا جلسه یاد شده ظرف هفته جاری برگزار و نتیجه آن اعلام خواهد شد تا بازرگانان قشم و درگهان نیز با خیالی آسوده به کار خود بپردازند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=2390

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *