امروز : ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۱
صفحه نخست | اجتماعی | استاندار هرمزگان: آمادگی واردات ۱۰میلیون واکسن را داریم

استاندار هرمزگان: آمادگی واردات ۱۰میلیون واکسن را داریم

منتشر شده در ۵ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۴

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، فریدون همتی شامگاه پنجشنبه در نشست با احمد وحیدی وزیر کشور دولت سیزدهم که با حضور برخی از استانداران افزود: علت تاخیر در روند واردات واکسن این شرکت دولتی در هرمزگان. در واقع تعلل در ارسال تاییدی مجوز به شرکت تولیدکننده واکسن از سوی وزارت بهداشت و وزارت خارجه بوده است.

وی بیان داشت: بار مالی بخش واردات واکسن نیز صرف کمک به بهبود معیشت و افزایش مزایای دریافتی پزشکان و پرستاران می‌شود.

 استاندار هرمزگان هرمزگان همچنین با تشریح وضعیت کرونا و اقدام‌های انجام شده به منظور مدیریت وضعیت کنونی و مقابله با بحران های احتمالی بیان داشت: این استان در شرایطی که کشور پیک پنجم کرونا را سپری می‌کند، دومین پیک خود را تجربه می کند که با استفاده از ظرفیت مکان‌های بدون استفاده، توانسته ایم ۳۰۰ تخت بیمارستانی را در محل نمایشگاه بین المللی بندرعباس در کمتر از ۱۰ روز با همه امکانات و تجهیزات لازم برای مقابله با بحران احتمالی آماده کنیم که امکان افزایش ظرفیت تا یک هزار تخت بیمارستانی در این مرکز پشتیبان کووید ۱۹ وجود دارد.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: علاوه بر آن بیمارستان صحرایی مجهز ۵۰ تخت‌خوابی ستاد مدیریت بحران و   بیمارستان های صحرایی ۴۵ و ۲۰ تخت‌خوابی نیز  توسط نیروی دریایی سپاه و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس ایجاد شده و در شهرستان های نیز پیش بینی لازم با افزایش ۲۰ تا ۶۰ تخت اضطراری صورت گرفته است.

همتی همچنین در ادامه سخنان خود باتوجه به شرایط کشور، بخش عمران، صادرات و سرمایه‌گذاری نیازمند نگاهی نو و تحول گرایانه است، عنوان کرد: به منظور تنظیم بازار و تامین کالاهای اساسی، نظارت فعال و شبانه روزی بر گمرکات استان حاکم است که این کالاها بلافاصله تخلیه و به سمت شهرهای مقصد بارگیری شود.

وی افزود: با وجود اعمال دستور ویژه به دستگاه های مربوطه، هم افزایی و تعامل بین بخشی وزارت اقتصاد و وزارت راه و شهرسازی می تواند روند ارسال کالاهای اساسی به شهرهای هدف را سرعت دهد.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=6755

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *