امروز : ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۸
صفحه نخست | اجتماعی | استاندار: تولید در هرمزگان پارسال ۳۲ درصد رشد داشت

استاندار: تولید در هرمزگان پارسال ۳۲ درصد رشد داشت

منتشر شده در ۹ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۷
استاندار

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا،فریدون همتی ، استاندار هرمزگان ،یکشنبه شب در نخستین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان در سال ۱۴۰۰ اظهارداشت: برخی از آنها در حوزه تولیدات صنعتی و معدنی شامل رشد ۹۲.۵ درصدی تولید آلومینیوم و تولید آهن اسفنجی با ۲۲.۴۷ درصد همراه بود.

وی افزود: تولید شمش فولاد ۹ درصد، تولید قیر ۱۲.۷۶ درصد، تولید سیمان ۱۵.۴ درصد، تولید روغن خوراکی ۹۱ درصد، تولید صنایع غذایی و دارویی ۱۴.۸۶ درصد و ساخت و تعمیر شناور ۱۱.۶۸ درصد افزایش داشته است.

استاندار هرمزگان ادامه داد: همچنین سال گذشته ۹۵ واحد تولیدی راکد در هرمزگان با هزار نفر اشتغال احیا شد و ۲۶۰ طرح تولیدی در حوزه صنعت و معدن در استان با ایجاد اشتغال برای بیش از سه هزار نفر به بهره‌برداری رسید.

به گفته همتی، سال گذشته در قالب ۲۸۵ نشست کارگروه اصلی و کارشناسی تسهیل و رفع موانع تولید در هرمزگان، ۹۲۶ مصوبه به تصویب رسید که ۷۵۲ مصوبه اقدام شده و ۱۶۲ مصوبه در دست اقدام است.

وی ابرازداشت: تاکیدات و منویات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال ۱۴۰۰ به عنوان “تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها” اولویت استان هرمزگان در طول این سال در راستای حمایت از تولید، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و کارآفرینان است.

استاندار هرمزگان ادامه داد: همه نهادهای اجرایی و مدیران استان موظف هستند براساس فرامین مقام معظم رهبری برای شتاب بخشیدن به روند تولید، رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای مردم و توسعه صادرات و واردات کالاهای اساسی و مواد اولیه تولید تلاش کنند.

همتی بر لزوم سازماندهی جدید طرح‌های تولیدی کوچک، متوسط و بزرگ در هرمزگان نیز تاکید کرد و افزود: باید به روند صدور مجوزها در بخش سرمایه‌گذاری برای تولید سرعت بخشیده شود تا به صورت واقعی شاهد پشتیبانی و مانع‌زدایی‌ از تولید در هرمزگان باشیم.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=4855

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *