امروز : ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۳
صفحه نخست | اجتماعی | آموزش ۴۰ رشته فنی حرفه ای در قشم

آموزش ۴۰ رشته فنی حرفه ای در قشم

منتشر شده در ۲۷ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۴۴

 رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان قشم گفت: تعداد ۱۷ رشته فنی و تخصصی ویژه برادران و ۲۳ رشته آموزشی و خدماتی ویژه خواهران در این مرکز و آموزشگاه های آزاد این جزیره ارایه می شود.

آموزش ۴۰ رشته فنی حرفه ای در قشم

به گزارش پابگاه خبری قشم، محسن ناصری با اشاره به اینکه مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان مرزی قشم از سال ۸۶ با یک مرکز ثابت شروع به کار کرد، افزود: این مرکز از سال ۹۰ به بعد با ۲۷ آموزشگاه خواهران و برادران فعالیت دارد.

وی ادامه داد: مرکز برادران با پنج کارگاه ثابت فعال و تعداد ۱۷ رشته فنی و تخصصی در ۲ شیفت کاری فعالیت می کند. رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان قشم توضیح داد: رشته های برق(صنعتی، ساختمان و تابلوسازی)، اتومکانیک و تاسیسات، صنعت ساختمان، ایمنی و بهداشت، ایمنی در کارگاه های ساختمانی (HSE ابنیه)، ایمنی و آتش نشانی و غواصی در واحد برادران ارایه می شود.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان قشم با بیان اینکه مرکز خواهران نیز با ۲۷ کارگاه آموزش خصوصی در ۲۷ کارگاه آموزشی و خدماتی فعالیت می کند، اضافه کرد: کارآموزان در این مرکز رشته های مراقبت و زیبایی، آرایشگری، خیاطی، بافت مو، متعادل سازی چهره، طراحی با حنا روی بدن، دوزندگی کیف پارچه ای، گلدوزی دستی، پولک و منجوق دوزی (کار و دانش) را فرا می گیرند.

ناصری توضیح داد: آموزشگاه های آزاد خدمات – فنی وابسته به این مرکز نیز با ۲۳ حرفه در ۲۷ واحد آموزشی (۲۰ شهری و هفت روستایی) در سطح این جزیره و در شهرهای رمکان، طبل و روستای دولاب و جزیره هرمز در حال ارایه خدمات به مردم این شهرستان مرزی هستند.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام در تمامی رشته ها در مرکز فنی و حرفه ای این شهرستان به صورت رایگان است، گفت: هنرجویان پس از گذراندن دوره های آموزشی که مطابق با استاندارد جهانی است و موفقیت در آزمون پایان دوره موفق به اخذ گواهینامه خواهند شد.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان قشم اعلام کرد: افرادی می توانند از خدمات آموزشی فنی و حرفه ای بهره مند شوند که با توجه به استانداردهای خاص دارای مدرک تحصیلی سیکل به بالا باشند و حداقل سن آنها برای ورود از ۱۵ سال بالاتر باشد.

وی افزود: اماکن تحت پوشش این مرکز در این شهرستان مرزی در قالب پادگان نظامی آموزشی مهارتی شامل چهار پادگان (ناوتیپ سپاه، دریابانی، نیروی انتظامی و هوا و فضا)، ۲۷ آموزشگاه آزاد (خدمات – فنی)، یک مرکز جوار کارخانه (شرکت سیمان) چهار مرکز جوار دانشگاه (دانشگاه آزاد، پیام نور، زیست فناوری خلیج فارس و نفت ایکو) است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=18154

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات