امروز : ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۵۰
صفحه نخست | اجتماعی | آغاز بکار سومین جشواره ملی تئاتر درسی ایران در میناب

آغاز بکار سومین جشواره ملی تئاتر درسی ایران در میناب

منتشر شده در ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۳

 سومین جشنواره ملی تئاتر درسی در میناب پایتخت تئاتر درسی ایران روز چهارشنبه با حضور معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش هرمزگان در فرهنگسرای این شهر آغاز شد.

سومین جشنواره ملی تئاتر درسی ایران در میناب آغاز بکار کرد

به گزارش پایگاه خبری قشم، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش هرمزگان روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری این جشنواره با اشاره به برگزاری سومین جشنواره ملی تئاتر درسی در میناب برای سومین سال پیاپی گفت: زادگاه بسیاری از هنرمندان مطرح و موفق کشوری شهرستان میناب است و ایده اجرای تئاتر درسی در کشور نخستین بار توسط «مجید ره پرور» معلم مینابی به عنوان پدر تئاتر درسی کشور کلید خورد.

محمود غیبی ادامه داد: درسال گذشته تنها ۶ هزار اثر به جشنواره ملی تئاتر درسی به دبیرخانه ارسال شد اما امسال به ۱۳ هزار و ۸۵ اثر رسیده است که این رشد نشان از علاقه مندی دانش آموزان و معلمان به هنر و اجرای نمایش است.

وی ابزار کرد: بعد از پالایش و داوری در چند مرحله، ۲۵ اثر نهایی مشخص شد که این آثار (طی امروز ۱۶ اسفند و فردا ۱۷ اسفندماه) برای اجرای زنده و داوری در فرهنگ سرای اداره فرهنگ و ارشاد اصلامی شهرستان میناب روی صحنه می رود و روز جمعه ۱۸ اسفندماه برترین‌های این جشنواره معرفی می شوند.

وی بر لزوم نقش‌سپاری به دانش‌آموزان برای انجام برنامه‌های پرورشی و فرهنگی تاکید کرد و افزود: با نقش سپردن به دانش آموزان یادگیری برای آنان تسهیل می‌شود و تئاتر درسی با نقش سپاری به دانش آموزان یادگیری را با لذت و شادی همراه خواهد کرد و تئاتر درسی تمامی ساحتهای سند تحول بنیادین در مدارس را متجلی کرده است.

۲۵ اثر راه یافته به مرحله‌نهایی سومین جشنواره ملی تئاتر درسی کشور از استان‌های خراسان جنوبی، بوشهر، خراسان رضوی، سمنان، سیستان و بلوچستان، شهرستان‌های تهران، فارس، مازندران، البرز، یزد، شهر تهران، گیلان، لرستان، کرمان، قم، زنجان و هرمزگان است که «عماد نظری زاده»، «تسنیم زارعی» و «نازنین زهرا احمدی» داوران دانش‌آموز و «حمیدرضا کاظمی پور»، «حجت الله ناظری»، «مجتبی سلیمی»، «مسعود بذرکار» و «جعفر قاسمی» داوران بزرگسال، داوری آن را برعهده دارند.

جشنواره ملی تئاتر درسی در میناب هرمزگان به علت مطابقت بسیار با اهداف ۶ گانه هدف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مورد توجه وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.

میناب به عنوان دومین شهرستان بزرگ هرمزگان، در ۹۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان واقع شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=21675

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *