امروز : ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۴
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | آشنایی با کشور کانادا

آشنایی با کشور کانادا

منتشر شده در ۱۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۳۵
کانادا

به گزارش پایگاه خبری قشم، کانادا از شرق تا اقیانوس اطلس، از غرب تا اقیانوس آرام و از شمال تا اقیانوس منجمد شمالی گسترده‌است و از جنوب با ایالات متحده آمریکا همسایه است.

 کانادا در یک نگاه

کانادا با مساحت ۹٬۹۸۴٬۰۰۰ کیلومتر مربع، دومین کشور پهناور جهان از نظر مجموع مساحت و چهارمین کشور پهناور جهان از نظر مساحت خشکی است. مرز مشترک کانادا با ایالات متحده، طولانی‌ترین مرز زمینی در جهان است.

جمعیت آن بر طبق آخرین برآوردها حدود ۳۷٫۷ میلیون نفر است. حدود چهار پنجم مردم کانادا در نوار جنوبی کشور یعنی شهرهایی که کمتر از ۱۵۰ کیلومتر تا مرزهای آمریکا فاصله دارند زندگی می‌کنند.

 پایتخت کانادا اُتاوا و تورنتو بزرگترین شهر آن کشور است و واحد پول آن دلار کانادا است.

آب و هوای آن سرد و در بیشتر نقاط قطبی است. البته آب و هوا در بخش جنوب غربی، جایی که شهر ونکوور در آن قرار دارد، معتدل است. آبشار نیاگارا، پهناورترین آبشار جهان هم در مرز این کشور با ایالات متحده قرار دارد.

زبان فرانسه زبان مادری حدود ۶٫۶ میلیون کانادایی است. زبان فرانسوی به همراه زبان انگلیسی، دو زبان رسمی در این کشور محسوب می‌شوند.

دین اکثر مردم کانادا مسیحی است؛ و در این کشور افراد مختلفی با قومیت‌ها و دین‌های متفاوتی زندگی می‌کنند. در واقع این کشور به چند فرهنگی شهرت دارد. حتی در کانادا روزی به نام چند فرهنگی به رسمیت شناخته می‌شود و مردم آن روز را جشن می‌گیرند.

در ادامه به معرفی تعدادی از جاذبه های دیدنی این کشور میپردازیم.

جاذبه های دیدنی کانادا

پارک ملی فوندی که در نیوبرانزویک قرار دارد، یکی از مکان‌‌های بسیار دیدنی و محبوب برای طبیعت دوستان در کانادا است. این پارک به خلیج فوندی نزدیک است و به همین دلیل از مزایای خط ساحلی بهره‌منده است.

شهر کبک مثل این است که برای دیدن خط سیر کانادا، در یک کپسول زمان قدم بگذارید. تفاوت این شهر با استان‌های آتلانتیک این است که تاریخ این کشور کمی فرانسوی‌تر است! شهر قدیمی کبک به عنوان یکی از میراث‌های جهانی یونسکو، چیزهای زیادی برای ارائه دارد.

ویکتوریا مرکز بریتیش کلمبیا است و در قسمت جنوبی جزیره ونکوور قرار دارد. ویکتوریا یک ساختمان پارلمان زیبا دارد و همچنین پارک بیکن هیل که برای قدم زدن در کنار اقیانوس در یک روز آفتابی بسیار مناسب است. پارک ایالتی گلدستریم جایی است که با نسخه اختصاصی خود از آبشار نیاگارا، نباید از دست داد.

برای کسانی که به دنبال کشف مکانی کمی کوچکتر هستند، توفینو در شمال غربی ویکتوریا نقطه‌ای دیدنی است! این قسمت از جزیره برای موج سواری و دیدن نهنگ‌ها معروف است. این قسمت از جزیره وقتی که در مه فرو می‌رود، حال و هوایی عرفانی پیدا می‌کند. به همین دلیل در ماه‌های زمستان یک مکان عالی برای تماشای طوفان است.

برج CN یا برج ملی کانادا با ارتفاع ۵۳۳ متر، به عنوان بلندترین سازه این کشور و دومین برج بلند جهان بعد از برج خلیفه دبی است. تا قبل از ساخت برج دبی، این برج به مدت ۳۱ سال بلندترین برج جهان بود.

سنت جان به دلیل خانه‌های رنگارنگش محبوب است و به عنوان یکی اقامتگاه‌های هنرمندان به حساب می‌آید. سنت جان مانند سان فرانسیسکو کوچک است. این شهر یکی از بهترین جاهای دیدنی کانادا برای بازدید است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=10144

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *