امروز : ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۴
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | آشنایی با کشور مجارستان

آشنایی با کشور مجارستان

منتشر شده در ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۸
مجارستان

به گزارش پایگاه خبری قشم، مجارستان یا هنگری کشوری در اروپای مرکزی و حوضهٔ پانونی است و از شمال با اسلواکی، از شمال‌شرقی با اوکراین، از شرق و جنوب شرق با رومانی، از جنوب با صربستان و کرواسی، از جنوب غرب با اسلوونی و در غرب با اتریش هم‌مرز است.

مجارستان در یک نگاه

زبان رسمی آن مجاری از خانوادهٔ فین‌واوگری، پرگویش‌ترین در بین زبان‌های اورالی است. پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر این کشور بوداپست است و پس از آن به ترتیب شهرهای دبرتسن، سگد، میشکولتس، پچ و دْیور بزرگترین شهرهای کشور محسوب می‌شوند.

مجارستان از سال ۲۰۰۴ عضو اتحادیه اروپاست و از سال ۲۰۰۷ در منطقهٔ شنگن قراردارد. همچنین مجارستان از اعضای: سازمان ملل متحد، ناتو، سازمان تجارت جهانی، بانک جهانی، بانک سرمایه‌گذاری زیربنایی آسیا، شورای اروپا، گروه ویشگراد و بسیاری دیگر است.

 از صنایع دستی غنی آن می‌توان از گل‌دوزی، سفالگری و کنده‌کاری نام برد.

در ادامه به معرفی تعدادی از جاذبه های دیدنی این کشور می پردازیم.

جاذبه های دیدنی مجارستان

در شهر بوداپست حمام های آبگرم و درمانی متعددی وجود دارد، تا جایی که لقب «شهر آبگرم» را به آن داده اند. در پایتخت مجارستان حمام های سنتی زیادی وجود دارد، اما بدون شک مشهورترین آن ها حمام های سیچینی است. این حمام ها به خاطر معماری بی نظیر و منحصربفرد و حمام های روبازش شهرت پیدا کرده اند. 

ساختمان پارلمان مجارستان که با نام پارلمان بوداپست نیز شهرت دارد، محل استقرار شورای ملی این کشور است و یکی از جاذبه‌های مهم توریستی در بوداپست به شمار می‌‌رود. پارلمان بوداپست که در کناره رود دانوب قرار گرفته است، بزرگ‌ترین بنا در مجارستان و با ارتفاع ۹۶ متر، مرتفع‌ترین در بوداپست محسوب می‌شود. طرح بنای ساختمان پارلمان مجارستان با معماری نئوگوتیک، از روی خانه پارلمان بریتانیا الهام گرفته شده است. 

قلعه تاریخی و باشکوه بودا سال ها محل اقامت پادشاهان مجارستان بوده و به همین دلیل به اسم قصر سلطنتی هم شناخته می شود. قلعه بودا در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری بوداپست است. این قلعه در قرن ۱۳ ساخته شده و از آن زمان بارها مورد تغییر و بازسازی قرار گرفته و بخش های زیادی به آن اضافه شده است. به همین دلیل امروزه وقتی باز قلعه بودا بازدید می کنیم شاهد ترکیب زیبایی از سبک های معماری قرون وسطایی، باروک، نئوباروک و سبک مدرن خواهیم بود.

کلیسای سنت استفان یا باسیلیکای سنت استفان (St. Stephen’s Basilica) نام خود را از یکی از پادشاهان مجارستان گرفته است. یا ظرفیتی معادل ۸۵۰۰ نفر، این کلیسا بزرگ‌ترین کلیسای بوداپست و سومین آن‌ها در مجارستان به‌شمار می‌رود. در ساختمان کلیسا می‌توان سبک‌های معماری نیوکلاسیک و نئورنسانس را مشاهده کرد. همچنین گنبد کلیسا با ارتفاع ۹۶ متر، بلندایی برابر با ساختمان پارلمان مجارستان دارد که این موضوع نمادی از توازن بین کلیسا و دولت در مجارستان است.

پل زنجیر که با نام‌‌های پل زنجیری و پل چین نیز شناخته می‌شود، نام پل معلقی است که بر فراز رود دانوب قرار دارد و دو قسمت بودا و پست را در شهر بوداپست، پایتخت مجارستان به یک‌دیگر وصل می‌کند. سال ساخت پل زنجیر ۱۸۴۹ است. از پل زنجیر به عنوان نمادی از پیشرفت، بیداری ملت و اتحاد شرق و غرب یاد می‌شود. 

 

 

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=7083

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *