امروز : ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۷
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | آشنایی با کشور بلژیک

آشنایی با کشور بلژیک

منتشر شده در ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۲۶

به گزارش پایگاه خبری قشم، بلژیک با نام رسمی پادشاهی بلژیک ، کشوری در غرب اروپا و یکی از اعضای اتحادیه اروپا است که پایتخت آن بروکسل است. 

بلژیک در یک نگاه

بلژیک در شمال با هلند، در شرق با آلمان، در جنوب شرقی با لوکزامبورگ، در جنوب با فرانسه و از شمال غربی با دریای شمال مجاور است. خط جدایی فرهنگی ژرمن‌ها و رومی‌زبانان از میانه‌های کشور بلژیک می‌گذرد.

در ۶۰٪ از مناطق این کشور، زبان هلندی (گویش فلاندری) صحبت می‌شود و فرانسوی در ۴۰٪ مناطق جنوبی مثل والونی صحبت می‌شود و در منطقه پایتخت (بروکسل) هر دو زبان در نهادهای دولتی رایج است.

اخیراً بلژیک عضو برجسته‌ای از اتحادیه اروپا به‌شمار می‌رود و میزبان تعدادی از نهادهای اتحادیه اروپا و سازمان‌های بین‌المللی از جمله ناتو است. بلژیک در تاریخ ۲۸ دسامبر ۱۹۴۵ به سازمان ملل متحد پیوست.

این کشور سه منطقه جغرافیایی مهم دارد: دشت ساحلی در شمال غربی، فلات مرکزی و کوه‌های آردن در جنوب شرقی.

آب و هوای در بلژیک، معتدل دریایی‌ و همراه با میزان بارندگی زیاد در تمام فصول است.

این کشور جاذبه های دیدنی فراوانی دارد که در ادامه به معرفی تعدادی از آنها می پردازیم.

جاذبه های دیدنی بلژیک

بنای اتومیوم یکی از مهم ترین جاذبه های شهر بروکسل است. مهندس این بنا به نام آندره واترکین این غول ۱۲۰ متری را در سال ۱۹۵۸ طراحی نمود که اکنون با سازه های کریستالی آهنی یکی از نمادهای شهر بروکسل شناخته می شود.

گلخانه‌ی سلطنتی لایکن که در یک ساختمان مجلل با سبک آرت نوو و فضای سبزی عجیب و غریب قرار دارد، یکی از جاذبه‌های تماشایی این کشور است. علاوه‌بر منظره‌ی زیبای این گلخانه می‌توانید از بوی خوش گل‌ها در این مکان هم لذت ببرید. در فصل بهار که درب‌های این گلخانه به روی عموم باز می‌شود، می‌توانید بدون آن که گذر زمان را حس کنید در میان آلاچیق‌های این بهشت زمینی قدم بزنید.

یکی از جدیدترین موزه های بروکسل موزه هنر میلنیوم ایکون کلست می باشد که در منطقه قدیمی بولویو قرار گرفته است. در این موزه می توانید آثار هنری از گرفیتی (نقاشی های خیابانی) تا هنرهای فرهنگی و دیجیتالی را مشاهده کنید.

در بروکسل کل اروپا را تماشا کنید! این جاذبه چشمگیر شما را با جاذبه های مشهور اروپا که به صورت کوچک در این مجموعه ساخته شده اند، آشنا می کند. اروپای کوچک هم برای بزرگسالان و هم کودکان به قدری جذاب است که می توان آن را یکی از بهترین جاذبه های بروکسل نامید. این جاذبه ها به شکل مینیاتوری در این مجموعه قرار گرفته اند که اطلاعات خوبی از اروپا را برایتان به نمایش می گذارند.

پیتر پاول روبنز مردی با استعدادهای فراوان بود. این حقیقت زمانی‌که به آتلیه‌ی او در آنتورپ که توسط خودش طراحی شده است، بروید برای‌تان آشکار خواهد شد. خانه روبنز به سبک ایتالیایی طراحی شده است و زندگی هنری و شخصی این نقاش را به نمایش می‌گذارد.

لغت‌نامه‌های گرانبهای قرن شانزدهم، برخی از قدیمی‌ترین ماشین‌های چاپ جهان و صفحات مسی که انقلابی در تجارت به وجود آوردند را می‌توانید در موزه‌ی پلانتین موریتوس ببینید. این موزه محل زندگی و کارگاه خاندانی بود که به کسب‌وکار چاپ مشغول بودند. همچنین مکانی است که برای اولین بار در آن اطلس و انجیل به چاپ رسیدند.

کلیسای جامع سنت میشل و سنت گودولا بسیار مهم است زیرا محل تاجگذاری، ازدواج، ترحیم و … خانواده سلطنتی محسوب می شود و یکی از بهترین های سبک معماری گوتیک است. این مجموعه که ساختش ۳۰۰ سال طول کشید.

 

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=6889

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *