امروز : ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۹
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | آشنایی با کشور بحرین

آشنایی با کشور بحرین

منتشر شده در ۲۱ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۵۹
بحرین

به گزارش پایگاه خبری قشم، کشور بحرین از ۳۳ جزیره شکل یافته که بیشتر آن‌ها از بیابان تشکیل می‌شوند و بلندترین نقطه آن تنها ۱۲۴ متر ارتفاع دارد.

بحرین در یک نگاه

بر اساس برآورد سال ۲۰۱۹ جمعیت بحرین ۱٫۴۵۰٫۰۰۰ نفر بوده که بیش از ۷۰۰٫۰۰۰ هزار از آنها شهروندان خارجی هستند.

دینار بحرین یکای پول رایج در کشور بحرین است.

بحرین به جزیره یک میلیون نخل نیز شهرت داشته‌است. بحرین شامل سه شهر یا به عبارت بهتر سه جزیره اصلی منامه و محرق و ستره است و منامه بزرگ‌ترین این جزایر پایتخت آن به‌شمار می‌آید.

عربی زبان رسمی بحرین است گرچه زبان انگلیسی به‌طور گسترده‌ای در این کشور استفاده می‌شود. عربی بحرانی رایج‌ترین گویش زبان عربی‌است که توسط مردم به کار گرفته می‌شود. 

اسلام دین رسمی بحرین است. بر اساس سرشماری سال ۲۰۰۱ حدود ۸۱٫۲٪ کل جمعیت بحرین مسلمان، ۹٪ مسیحی «اتباع، مهاجران» و ۹٫۸٪ پیرو دیگر ادیان «بیشتر هندو» هستند. یک گروه کوچک بومی یهودی هم در این کشور زندگی می‌کنند.

بحرین آب‌وهوایی بیابانی با زمستان‌هایی معتدل و تابستان‌هایی بسیار گرم و رطوبتی دارد. نفت و گاز طبیعی و ماهی و مروارید از منابع طبیعی این کشور است.

سواحل بحرین بسیار دیدنی است و بسیاری از ورزش‌های آبی در گرمای همیشگی آب خلیج فارس انجام می‌گیرد که قایقرانی و شیرجه در این آب‌ها بسیار متداول است. بحرین جزو کشورهایی توریستی و محبوب گردشگری در خاورمیانه به حساب می آید.

در ادامه به معرفی تعدادی از جاذبه های دیدنی این کشور می پردازیم.

جاذبه های دیدنی بحرین

مسجد الفاتح منامه یکی از بناهای منحصر به فرد در بحرین به شمار می‌آید که به عنوان مرکز اسلامی و مسجد جامع بحرین نیز نام برده می‌شود. 

موزه ملی بحرین بزرگترین و قدیمی ترین موزه عمومی در این کشور است. این موزه در منامه، مجاور تئاتر ملی بحرین واقع شده است. مجموعه موزه ۳۰ میلیون دلاری در ۱۵ دسامبر ۱۹۸۸ توسط امیر بحرین عیسی بن سلمان آل خلیفه افتتاح شد و ۲۷۸۰۰ متر مربع مساحت دارد و محبوب ترین جاذبه گردشگری این کشور است. اعتقاد بر این است که این موزه اولین موزه مدرن منطقه است.

قلعه بحرین نام قلعه‌ای تاریخی در این کشور پادشاهی  است، و یکی از نقاط دیدنی بحرین به‌شمار می‌آیند. قلعه در سده‌های مختلف به دست دیلمونی‌ها، ایرانی‌ها و پرتغالی‌ها‌ افتاد. در سال ۱۸۹۳ میلادی قسمت گسترده‌ای از قلعه ویران می‌شود.

جزایر حوار مجموعه‌ای از جزیره‌های مسکونی از توابع کشور پادشاهی این کشور است که در جنوب خاوری جزایر اصلی بحرین واقع شده‌اند. جزایر حوار واقع در خلیج بحرین در خلیج فارس و بخشی از استان جنوبیه بحرین هستند و یکی از نقاط دیدنی این کشور به‌شمار می‌آیند.

الجسره یکی از مراکز هنری واقع در ساحل غربی بحرین است. با قدم زدن در این مکان می توان هنرمندانی سفالگر و بافندگان سبدها را که روی کارهای هنری خود در حال کار کردن هستند را تماشا کرد، و از تماشای هنر آن ها لذت برد و از آنها خرید کرد و در باغ زیبای آرامبخشی که وسط آن قرار گرفته است، استراحت کرد.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=10298

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *