امروز : ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۰
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | آشنایی با شهرستان سیریک

آشنایی با شهرستان سیریک

منتشر شده در ۲۲ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۱۲
شهرستان سیریک

به گزارش پایگاه خبری قشم، شهرستان سیریک از شمال به شهرستان میناب و از جنوب به شهرستان جاسک و از شرق به شهرستان بشاگرد و از غرب به دریای عمان محدود می‌شود.

مساحت شهرستان سیریک ۳۳۵۱ کیلومترمربع و مرکز آن شهر سیریک است.

جمعیت شهرستان سیریک طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، برابر با ۴۵، ۷۲۳ نفر بوده‌است.

شغل مردم این شهرستان کشاورزی ، صیادی و تجارت از طریق دریا که بیشتر با شناورهای چوبی لنج با کشورهای حوضه خلیج فارس و دریای عمان می باشد .

این شهرستان با دارا بودن جنگل‌های حرا، مزارع کشاورزی و باغ‌های سرسبز و نیز طبیعت بیابانی در کنار دریای عمان، یکی از مناطق گردشگرپذیر در استان هرمزگان است. فرهنگ مردم سیریک، ترکیبی از فرهنگ بندری و بلوچی است.

هنرهای دستی همچون بُرقَع‌دوزی، سوزن‌دوزی، زری‌بافی، گلابتون‌دوزی و نیز گرگوربافی، سِوِندبافی، چادرشب‌بافی و سبدبافی از صنایع‌دستی رایج در شهرستان سیریک است.

در ادامه به معرفی تعدادی جاذبه های دیدنی این شهرستان میپردازیم.

جاذبه های دیدنی سیریک

خور آذینی دارای دو گونه برتر جنگل های حرا وچندل است حرا درختی است آب شورزی که هنگام مد دریا تا گلوگاه درآاب فرو می رود و به کمک خاصیت تصفیه‌ای پوسته‌اش آب دریا را جذب و نمک آن را دفع می‌کند.جنگلهای حرا در نزدیکی روستای گناری با وسعتی حدود ۵۰۰ هکتار گسترش یافته اند.وجه متمایز آن با سایر روشیگاههای ماندابی سواحل جنوبی ایران وجود دو گونه گیاهی مانگرو و حرا و گونه منحصر بفرد چندل در کنار یکدیگرند.

قلعه شاداب (کلاگت) در ۴۵ کیلومتری مرکز شهرستان و بر فراز صخره های بلند روستای کنارجو از توابع بخش بمانی قرار دارد. که بر سه طبقه تقسیم میشود از آن قلعه سفال های رنگارنگی مربوط به قرون متاخر اسلامی بدست آمده و به نظر می رسد از قرن نهم تا یازدهم هجری مورد استفاده بوده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=8858

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *