امروز : ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۱
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | آشنایی با شهرستان رودسر

آشنایی با شهرستان رودسر

منتشر شده در ۷ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۲۷
رودسر

به گزارش پایگاه خبری قشم، رودسر از شمال به دریای خزر، از جنوب به رشته کوههای البرز، از خاور به رامسر و از باختر به املش و لنگرود منتهی می‌شود.

جمعیت شهرستان رودسر طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ برابر با ۱۴۷،۳۹۹ نفر بوده‌است.

قومیت مردم رودسر، گیلک است که به زبانهای فارسی و گیلکی با لهجه بیه پیش (شرق گیلان) تکلم می‌کنند. مذهب مردم رودسر، شیعه دوازده امامی است.

قسمت کوهستانی شهرستان رودسر، خوش آب و هوا و سردسیر است. قسمت شمالی این شهرستان که در قسمت حاشیه جنوبی دریای خزر و منطقه جلگه ای قرار گرفته‌است، ناحیه‌ای مرطوب است.

در ادامه به معرفی تعدادی جاذبه های دیدنی این شهرستان میپردازیم.

جاذبه های دیدنی رودسر

ییلاق جواهردشت با لقب عروس دشت‌ها، در خطه سرسبز گیلان واقع شده است. طبیعت بکر، دشت‌های وسیع و سرسبز، هوای پاک، سکوت وصف‌ناپذیر و بسیاری موارد دیگر در این منطقه ییلاقی در شرق گیلان جمع شده‌اند و وجود گیاهانی مانند میش گوش و انواع گل‌های مختلف با رنگ‌های متفاوت از جمله زیبایی‌های این منطقه هستند.

قلعه گردن بنایی کهن و ارزشمند از دوران سلجوقیان است. قلعه گردن یکی از جاذبه‌های تاریخی رودسر است، که بعد از مرمت مورد بازدید بسیاری از گردشگران قرار گرفته است. 

آبشار سحر انگیز میلاش؛ شاخص ترین، بزرگ ترین و زیباترین آبشار منطقه رحیم آباد است که در یک کیلومتری غرب روستای میلاش و در مسیر رودخانه میلاش قرارداشته و از کوه بندبن سرچشمه می گیرد. روستای میلاش در ۳۰ کیلومتری بخش رحیم آباد و ۴۵ کیلومتری جنوب غربی شهرستان رودسر واقع شده و از روستاهای دهستان اشکور سفلی است، به غیر از این آبشار منطقه ” کهنه سره ” از نقاط باستانی روستا بوده و سکونتگاه انسان های گذشته به شمارمی آید.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=9643

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *