امروز : ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۶
صفحه نخست | اجتماعی | ضرورت تقویت گروه‌های مردمی در مقابله با کرونا

ضرورت تقویت گروه‌های مردمی در مقابله با کرونا

منتشر شده در ۲۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۱
ضرورت

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ علی‌اکبر انصاری راد، در نشستی خبری با موضوع «تبیین عملیات فرهنگی و اجتماعی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ویژه اصحاب رسانه»، اظهار کرد: این عملیات بر اساس ضرورت که احساس می‌شد کلیه جریان‌های مردمی و گروه‌های اجتماعی باید در مواجهه با ویروس کرونا و مبارزه با آن به صحنه آیند و بار دیگر ظرفیت‌های مردمی، همچون موج اول شیوع این ویروس، تقویت شود، آغاز به کار کرد. مدتی است که کم‌رمقی را در فعالیت‌های مردمی شاهد هستیم. مقام معظم رهبری خطاب به همه ظرفیت‌های مردمی به‌ویژه جوانان و نوجوانان فرمایشاتی داشتند مبنی بر اینکه بار دیگر نیاز به یک تقویت بخشی و حضور در میدان داریم.

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی و ستاد جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی برای جامه عمل پوشاندن به فرمایشات مقام معظم رهبری به صحنه آمدند و عملیات شهید سلیمانی را طراحی و به استان‌ها ابلاغ کردند. از هفته گذشته هر روز گروه‌های مختلف مردمی را دعوت و این عملیات را برایشان تبیین می‌کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: بخش عمده کار ما با گروه‌های مردمی است چراکه عملیات، عملیاتی مردمی است و در حال تلاش هستیم تا ظرفیت‌های مردمی اعم از شبکه روحانیت، هیئت‌های مذهبی، مداحان اهل‌بیت، انجمن‌های اسلامی، بانوان فرهیخته دینی، فرهنگی و اجتماعی، دانش آموزان، کارگران، کارمندان و … را فعال کنیم.

انصاری‌راد عنوان کرد: ظرفیت اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی به مردم توسط اصحاب رسانه نیز در این عملیات از اهمیت بالایی برخوردار است. این عملیات در حقیقت در ۸ محور اجرا می‌شود، هر محور نیز اقداماتی زیرمجموعه‌ای را در بر می‌گیرد. جریان اول، پویش مردمی «به یاد حاج قاسم» است، اگرچه جامعه امروزی ما نسبت به شهید سلیمانی شناخت و ارادت دارد و راهش را طی می‌کند اما برای بیان زوایای دیگر زندگی این شهید که کمتر به آن پرداخته شده ضرورت دارد که مردم در این پویش مشارکت کنند.

وی ادامه داد: می‌خواهیم کاری کنیم در مدت اجرای این عملیات از مرکز استان هرمزگان تا آخرین روستاها همه به یاد حاج قاسم باشند، به دلیل برکت نام این شهید و حماسه‌ای که آفرید و اقدامات عملی که در سطح منطقه انجام داد. ما برای پیشبرد و تقویت این پویش مردمی به همراهی رسانه‌ها نیز نیاز داریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان اضافه کرد: جریان دوم، مواسات و همدلی و کمک‌های مؤمنانه است که توسط مقام معظم رهبری پایه‌ریزی شد و این فرهنگ دیرینه ما جانی تازه گرفت. برخی مواسات را با مساوات اشتباه می‌گیرند، مواسات یعنی ازآنچه نیاز داریم به نیازمندان بدهیم و ما می‌خواهیم در این عملیات مواسات را محل محور کنیم.

انصاری راد بیان کرد: جریان سوم، همکاری با حوزه بهداشت و درمان است، راه‌اندازی ستادهای مدافعان سلامت در همه محلات از اقداماتی است که در این جریان انجام می‌دهیم. جریان چهارم آموزش همگانی است که بسیار مورد تأکید مقام معظم رهبری بود. در راستای پیشبرد این جریان ستاد مدافعان سلامت ما از کارشناسان بهداشت و درمان دعوت می‌کند تا با حفظ پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی آموزش‌هایی به گروه‌های مختلف مردمی داشته باشند و این دوره‌های آموزشی را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. آموزش‌های محله به محله می‌تواند بسیار ضرورت دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان افزود:  جریان پنجم، دعا و استغاثه عمومی است، که باید از روز اول شیوع کرونا، این جریان را ایجاد می‌کردیم. ما به «لا مُؤثّر فِی‏‎ ‎‏الوُجود اِلاّ الله» معتقدیم چراکه مؤثر واقعی در عالم وجود خداست. برگی از درخت نمی‌افتد مگر به اذن الهی، لذا در کنار رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی و درمانی، نیاز به دعا و استغاثه داریم.

وی عنوان کرد: جریان ششم عملیات شهید سلیمانی، روایت جهاد است. اگر خاطرات ۸ سال دفاع مقدس روایت نمی‌شد و جهادگران روایتی چون شهید آوینی و امثال او نبودند ما اصلاً خاطراتی از جبهه نداشتیم و در مواجهه با این ویروس نیز باید روایت جهاد داشته باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان بیان کرد: این نقش بیشتر متوجه اصحاب رسانه است و در این زمینه می‌توانند فعالیت‌های خوبی داشته باشند. خاطرات مدافعان سلامت، روحانیون و اهالی رسانه و بسیاری افرادی که در این زمینه جان‌فشانی کردند باید نوشته شوند. همان‌طور که در ادبیان دفاع مقدس همه خاطرات جنگ ثبت شده است.

انصاری راد در پایان اظهار کرد: جریان هفتم این عملیات مطالبه گری معتبر و اثربخش است، متأسفانه جریان مطالبه گری در استان هرمزگان بسیار ضعیف بوده و تقویت آن ضرورت دارد. در این عملیات باید جریان سازی‌هایی با کمک رسانه‌ها صورت بگیرد تا مطالبه گری معتبر و سازنده پررنگ‌تر شود. جریان هشتم نیز، تسهیل گری درزمینهٔ اشتغال است و می‌توان در تعامل با دستگاه‌های اجرایی و بنیادهای مختلف این مسئله را دنبال کرد.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=3767

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *