امروز : ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۸
صفحه نخست | اخبار قشم | تزریق واکسن در قشم سرعت بیشتری می‌گیرد

تزریق واکسن در قشم سرعت بیشتری می‌گیرد

منتشر شده در ۲ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۴۷
واکسن

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، علیرضا نصری روز شنبه در ستاد مقابله با بیماری کرونا افزود: هم اکنون به افراد بالای ۵۰ سال در قشم و برای افراد بالای ۱۸ سال در جزایر هنگام و لارک واکسن کرونا تزریق می‌شود.

وی ادامه داد: واکسیناسیون جزایر هنگام و لارک تا پایان هفته به اتمام می رسد و مردم این دو جزیره نسبت به این بیماری مصون می‌شوند.

رییس ستاد مقابله با بیماری کرونای قشم تصریح کرد: در صورت مراجعه افراد بالای ۵۰ سال و واکسیناسیون بالای ۸۰ درصد در این رده سنی، تزریق واکسن افراد بالای ۴۸ سال در قشم آغاز می‌شود.

ممنوعیت سفر به قشم ادامه دارد

فرماندار قشم گفت: با تصمیم ستاد مقابله با بیماری کرونا و افزایش تعداد فوتی‌ها و بستری شدگان این بیماری، ممنوعیت سفر به قشم ادامه دارد.

وی افزود: در تمامی اسکله‌ها تردد مسافران رصد شده و از ورود مسافر و خروج شهروندان جزیره قشم به جز در موارد اضطراری جلوگیری می‌شود.

نصری با تاکید بر تداوم همکاری بین بخشی ادارات و نهادهای درگیر با بیماری ادامه داد: طرح شهید سلیمانی برای کنترل شیوع بیماری با جدیت دنبال شود تا افرادی که ناقل بیماری هستند در قرنطینه خانگی بمانند.

وی با بیان اینکه هرگونه تجمع موجب افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا می شود تصریح کرد: با برگزار کنندگان عروسی و تجمع در قشم برخورد جدی می‌شود.

فرماندار قشم تاکید کرد: اقدامات بازدارنده شامل پلمب اصنافی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند با جدیت بیشتری دنبال شود.

وی افزود: هرگونه تجمع در قشم ممنوع است و دستورالعمل‌ها با دقت بیشتری انجام شود.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=6309

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *