امروز : ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۶:۲۳
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | کلوت های سایه خوش؛از دیدنی های بندرلنگه

کلوت های سایه خوش؛از دیدنی های بندرلنگه

منتشر شده در ۳ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۰۷
کلوت

به گزارش پایگاه خبری قشم، بندرلنگه یکی از شهرهای استان هرمزگان در کرانهٔ ساحلی خلیج فارس، مرکز شهرستان بندرلنگه و یکی از بنادر مهم در جنوب ایران است. بندرلنگه جاذبه های دیدنی فراوانی دارند که کلوت های سایه خوش یکی از آنها است.

کلوت های سایه خوش

دشت سایه خوش بندر لنگه با ترکیب چشم‌­انداز کلو­ت‌­های لایه لایه و زیبا در کنار دریای نیلگون خلیج فارس و تجمع نخلستان­‌های سر به فلک کشیده طبیعتی منحصر به فرد و رمزآلود خلق کرده است. طبیعتی که در هر جای دنیا و حتی کشور خودمان یافت نمی­‌شود. قرارگیری بیابان در کنار خلیج فارس منظره‌­ای بسیار شگفت‌­انگیز برای این منطقه خلق کرده است. فرسایش باد و آب در بیابان سایه خوش، سبب شکل‌­گیری اشکال عجیب و خارق‌­العاده­ای شده است که این کلوت­‌ها را تشکیل داده‌­اند.این پدیده مانند مجسمه‌ها و ستون‌های بی‌نظیری سرتاسر کویر قرار می‌گیرند و آن را به فضایی رمز آلود تبدیل می‌کنند.«بیابان سایه خوش» مرکز مهمی از اجتماع کلوت‌های لایه لایه و زیباست.

این بیابان در غرب روستای سایه خوش و در ۵۵ کیلومتری بندر لنگه واقع شده است که با چشم‌انداز‌های مسحورکننده‌اش چشمان هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند. این جاذبه به دلیل بیابانی بودن تا مدتی پیش ناشناس بود. اما با انتشار عکس‌های کلوت‌های آن در شمار زیباترین جاذبه‌های طبیعی قرار گرفت. کلوت پدیده‌ای منحصر به فرد است که بر اثر عوارض طبیعی در کویر ایجاد می‌شود.

کلوت های سایه خوش

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=6320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات