امروز : ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۷:۱۶
صفحه نخست | اخبار قشم | افزایش سفرها به هرمزگان نگران کننده است

افزایش سفرها به هرمزگان نگران کننده است

منتشر شده در ۱۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۵۷
سفرها

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ دکتر حسین فرشیدی در دهمین نشست خبری ویدئوکنفرانسی با اصحاب رسانه با اشاره به افزایش سفرها گفت: نیروهای بهداشت و درمان در خط مقدم مقابله با کرونا قرار دارند و برای نجات جان همنوعان خود به کرونا مبتلا شدند و تاکنون چهار نفر از نیروهای این بخش در هرمزگان به شهادت رسیدند.

وی بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون یک هزار و ۴۴۸ نفر از نیروهای بخش سلامت هرمزگان به ویروس  کرونا مبتلا شدند. از این تعداد ۷۹۶ از گروه پرستاری، ۷۰ نفر پزشک، ۴۴ نفرماما،  ۱۸۰ نفر نیروهای خدماتی،  ۳۵ نفر رادیولوژی، ۴۹ نفر آزمایشگاه و  ۲۴۹ نفر نیروهای پشتیبانی و سایر مشاغل بودند.

این مقام مسئول با اشاره به کنترل پیک کرونا در هرمزگان، عنوان کرد: در آبان‌ماه امسال با شروع پبک کرونا در کشور، آمار مبتلایان، بستری‌شدگان و جانباختگان کووید ۱۹ در استان رو به افزایش رفت اما با انجام محدودیت‌ها و اقدامات اساسی از جمله رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و همچنین همکاری مردم، این بیماری در سطح استان کنترل شد و در اوج بیماری جز استان‌های خوب کشور بودیم.

فرشیدی از کاهش آمار ابتلایان در این هفته خبر داد و افزود: بر اساس آمار بستری‌ها و فوتی‌ها ناشی از کرونا در مراکز درمانی استان، شاهد کاهش این بیماری هستیم و اندک موارد مثبتی که شناسایی می شوند بصورت سرپایی درمان می شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه در این دو هفته اخیر ۵ بیمار بدحال در آی.سی.یو مراکز درمانی بستری هستند که بیشتر از ۳ ماه است به دستگاه وصل هستند، اظهار کرد: در شروع این هفته جانباخته ناشی از کرونا نداشتیم و آخرین مورد مرگ کرونایی در جمعه گذشته بود که امیدواریم این روند عدم فوتی  در استان  ادامه یابد.

فرشیدی ضمن اشاره به نقش پررنگ مسافرت‌ها در انتقال کرونا اضافه کرد: با توجه به انجام روزانه ۵۰ پرواز به قشم، بندرعباس، کیش وگاهی به جاسک، همچنین سفرها ی زمینی و ریلی و ورود اکثر مسافران از استان‌های پر خطر به استان، انجام این سفرها در شیوع این بیماری بسیار موثر و نگران کننده است.

وی از عدم بیماری آنفلوآنزا در استان خبر داد و گفت: تاکنون هیچ بیماری ناشی از آنفلوآنزا در این استان نداشتیم و آزمایشهای بسیاری که بیماران مختلف به ویژه کرونا انجام دادند جواب آنفلوآنزای آنها منفی بوده است.

فرشیدی با اشاره به توزیع ۳ هزار واکسن آنفلوآنزا در داروخانه های هرمزگان، عنوان کرد: هفته آینده نیز ۳ هزار واکسن آنفلوانزا جدید در داروخانه های استان  توزیع می شود. اطلاعات داروخانه ها نیز از طریق روابط عمومی دانشگاه و رسانه ها اطلاع رسانی خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به استخدام ۴۰۰ نفر در بخش های مختلف بهداشت و درمان استان افزود: قرار است ۷۰۰ نفر کادر سلامت تا قبل از سال جاری به بخش های دانشگاه اضافه شود که از ابتدای سال جاری تا پایان سال این افزایش به یک هزار و ۲۰۰ نفر خواهد رسید.

وی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی را از طرح های حمایتی و مشارکتی بسیار ارزشمند دانست و تصریح کرد: این طرح ملی در پیشگیری و کنترل بیماری کرونا بسیار موثر بود و توانست در رهگیری موارد مثبت و اجرای صحیح قرنطینه خانگی در استان با بیش از ۱۵ هزار مورد رهگیری، کمک های حمایتی بیش از ۶ هزار و ۷۴۷ خانوار و نظارت بر اماکن عمومی، ادارات، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و … عملکرد بسیار خوبی در کنترل بیماری کرونا داشته باشد.

فرشیدی با اشاره به افزایش ۳۵۰ تخت به بیمارستان شریعتی، تجهیز مراکز درمانی به دستگاه‌های پیشرفته پزشکی، بهره برداری از پروژه های درمانی و آماده سازی جهت افتتاح در دهه فجر و سایر فعالیتهای دانشگاه، گفت: بزودی مرکز بستر درمان هشتبندی میناب جهت ارائه خدمت به بیماران این منطقه راه اندازی خواهد شد.

فرشیدی به راه اندازی اورژانس هوایی جاسک تا قبل از پایان سال اشاره کرد و افزود: بالگرد اختصاصی مجهز اورژانس ویژه شرق استان تا پایان سال جاری در شهرستان جاسک مستقر خواهد شد. همچنین تا پایان سال نیروی ۱۷ پایگاه جدید ۱۱۵ استان جذب و این پایگاهها به شبکه ارائه خدمات اورژانسی استان ملحق می شوند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=4420

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات