امروز : ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۶
صفحه نخست | اخبار قشم | ۲۷ کودک مبتلا به اوتیسم از خدمات بهزیستی قشم برخوردارند

۲۷ کودک مبتلا به اوتیسم از خدمات بهزیستی قشم برخوردارند

منتشر شده در ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۸

رییس اداره بهزیستی شهرستان قشم گفت: ۲۷ بیمار مبتلا به اختلال اوتیسم در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس خدمات غربالگری، تشـخیص و مداخلات مرکز محور و خـانواده محور دریافت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری قشم، «سیروس شمس الهی»، رییس اداره بهزیستی شهرستان قشم گفت: بهزیستی این شهرستان مرزی بنا بر تعهد قانونی و شرعی خود با بسیج همه امکانات خود شرایط را برای سهولت زندگی این کودکان و حمایت از آنان فراهم کرده و خدماتی همچون روانشناسی، کاردرمانی، گفتاردرمانی، هنری، ورزشی و آموزشی را به آنان ارایه می دهد.

وی ادامه داد: چهار نفر از این کودکان دارای اختلال اوتیسم در گروه سنی زیر ۶ سال، ۶ نفر بین ۶ تا هشت سال، ۱۵ نفر بین هشت تا ۱۰ سال و ۲ نفر بالای ۱۰ سال قرار دارند.

رییس اداره بهزیستی شهرستان قشم توضیح داد: این تعداد کودک مددجو همانند سایر افراد دارای معلولیت، خدمات بهزیستی از جمله ۱۰ میلیون ریال مستمری ماهیانه، کمک هزینه درمان، کمک هزینه مناسب سازی، کمک هزینه مسکن، تسهیلات خوداشتغالی برای خانواده یا فرد مبتلا به اوتیسم و نظایر آن را دریافت می کنند.

شمس الهی اضافه کرد: این کودکان بر اساس ارتباطات اجتماعی و رفتارهای محدود و تکراری در سه سطح نیازمند حمایت، نیازمند حمایت زیاد و نیازمند حمایت بسیار زیاد دسته بندی شده اند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=23522

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *