امروز : ۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰:۲۴
صفحه نخست | هوا شناسی | گردوغبار و کاهش کیفیت هوای هرمزگان

گردوغبار و کاهش کیفیت هوای هرمزگان

اخبار :
منتشر شده در ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۹

 رییس اداره هواشناسی قشم اعلام کرد: افزایش باد شمالی شرقی با احتمال گردوغبار، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا از امروز جمعه تا شامگاه شنبه در مناطق شرقی، شمالی و برخی نقاط مرکزی هرمزگان پیش بینی می شود.

گردوغبار و کاهش کیفیت هوای هرمزگان

به گزارش پایگاه خبری قشم، محمد کاملی دیرستانی افزود: طبق تحلیل نقشه ها و مُدل های هواشناسی روز جاری ناپایداری وضعیت جوی و دریایی در استان هرمزگان پیش بینی می شود.وی ادامه داد: امروز دریا، به ویژه در ساعت های بعدازظهر، با تداوم وزش باد نسبتا شدید جنوب غربی تا شمال غربی مواج خواهد بود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: طبق پیش بینی های انجام شده بیشینه سرعت وزش باد گاهی به بیش از ۴۵ کیلومتر بر ساعت و بیشینه ارتفاع امواج دریا به ۱۸۰ سانتیمتر خواهد رسید و سبب اختلال در رفت و آمدهای دریایی خواهد شد.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: توصیه می شود در این مدت شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از رفت و آمد اجتناب کنند و تمهیدات لازم در بنادر استان به منظور آمد و شد ایمن سایر شناورها صورت بپذیرد.

وی گفت: اوایل وقت شنبه از سرعت بادهای غربی در مناطق شمالی تنگه هرمز و تا ساعت های قبل از ظهر از سرعت باد شمال غربی در سایر مناطق دریایی هرمزگان کاسته خواهد شد.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم با اشاره به اینکه تحلیل آخرین الگوهای پیشیابی هواشناسی حاکی از افزایش باد شمال شرقی با احتمال گردوغبار، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در مناطق شرقی، شمالی و برخی نقاط مرکزی هرمزگان است، افزود: توصیه می شود هم استانی ها در رفت و آمدهای جاده ای به مقصد مناطق شرقی استان جوانب احتیاط را در نظر بگیرند و از آمد و د غیر ضرور گروه های حساس در ساعت های غبار آلود بودن مناطق یادشد شده اجتناب کنند.

وی بیان کرد: افزایش باد شمال شرقی در برخی از مناطق شمالی تنگه هرمز و تلاطم موقت دریا برای فردا (شنبه) دور از انتظار نیست.

کاملی دیرستانی اظهار کرد: به لحاظ دمایی اوایل هفته آینده، افزایش نسبی دمای بیشینه در غالب مناطق مورد انتظار است.

وی بیشینه دما و رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۲۶ درجه و ۸۷ درصد و شهر قشم را ۲۶ و ۷۹ درصد اعلام کرد.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=23605

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات