امروز : ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۵
صفحه نخست | اجتماعی | تولید سرم و آنتی بیوتیک در هرمزگان

تولید سرم و آنتی بیوتیک در هرمزگان

منتشر شده در ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۵

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: برای نخستین بار تفاهم نامه‌ای بین استانداری هرمزگان، معاونت غذاو دارو و یک سرمایه گذار برای تولید سرم و آنتی بیوتیک امضا شده است.

به گزارش پایگاه خبری قشم،  معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان امروز اظهار کرد: برای نخستین بار تفاهم نامه‌ای بین استانداری هرمزگان، معاونت غذاو دارو و یک سرمایه گذار برای تولید سرم و آنتی بیوتیک امضا شده است.

وی افزود: در این طرح ۲۰ درصد آورده سرمایه گذار و ۸۰ درصد باقی مانده هم تسهیلات کم بهره است.

کمبود داروی متی مازول در استان نداریم

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان درباره داروی متی مازول هم گفت: داروی متی مازول در داروخانه‌های استان موجود است و کمبودی در این زمینه نداریم و برای نظارت دقیق برعرضه و رسیدن به دست بیماران این دارو به میزان کافی، در داروخانه‌های منتخب توزیع شده است.

وی با اشاره به کمبود این دارو در چند ماه قبل،افزود: نبود مواد اولیه برای تولید داروی متی مازول در شرکت های تولید کننده از مهم‌ترین دلایل کمبود آن بود که با خرید و تامین مواد اولیه به وسیله وزارت بهداشت این مشکل حل شد.

وی گفت: شهروندان می‌توانند برای اطلاع از وضعیت دارو و مشخصات داروخانه‌های دارای داروی مورد نیاز خود در ساعات اداری از طریق سامانه ۱۹۰ و در ساعات غیراداری از طریق شماره ۰۹۹۲۴۰۳۰۱۹۰ و شماره ۰۹۹۱۴۳۲۱۱۹۰ در پیام رسان های بله و ایتا اقدام کنند.

مدیر دارو معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: بیماران برای تامین این دارو می‌توانند به داروخانه‌های منتخب مراجعه کنند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=23509

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *