امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۱
صفحه نخست | مشاهیر استان |  هانیه یاری قدبلندترین دختر ورزشکار ایران؛ جامعه بسکتبال به جوانان اهمیت بدهد

 هانیه یاری قدبلندترین دختر ورزشکار ایران؛ جامعه بسکتبال به جوانان اهمیت بدهد

منتشر شده در ۲۷ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۵۹

به گزارش پایگاه خبری قشم، دختر بسکتبالیست آینده دار ایران تنها خواسته‌اش از مسئولان و جامعه بسکتبال این است که به جوانان اهمیت بدهند تا بتوانند خودشان را در این رشته ثابت کنند

خودتان را به طور کامل معرفی کنید؟

هانیه یاری ۱۹ سال سن دارم. شش سال است که بسکتبال بازی می‌کنم و با ۱۹۷ سانت بلند قد ترین دختر ورزشکار ایران هستم. سه سال است که به اردوی تیم ملی دعوت شدم. سال اول به صورت افتخاری اردوی بزرگسالان، سال دوم اردوی تیم ملی زیر ۱۸ سال و امسال هم اردوی بزرگسالان حضور داشتم.

حس خودتان نسبت به قدتان بگویید؟

از قد بلند بودن خودم حس خوبی دارم؛ هر کجا می‌روم نگاهم می‌کنند و به خاطر آن بخش ورزشکار بودن اعتماد به نفسم خیلی بالا رفته است. زمانی که سنم کمتر بود به خاطر رفتار مردم اذیت می‌شدم اما در حال حاضر برایم عادی شده و به نظرم خدا بزرگ ترین نعمت را به من داده است.

دوران ورزشی خودم را از کجا شروع کردید؟

اولین باری که آمدم ورزش را شروع کنم سراغ بسکتبال رفتم و فقط بالای تخته را زمانی که می‌پریدم لمس می‌کردم بعد مادرم گفت قدش بلند می‌شود و به والیبال رفتم اما مداوم نبود و مربی هم اصلا به من توجهی نداشت. به دلیل اینکه مربی ورزش مدرسه‌ام ارتباطش با من خوب نبود در مسابقات والیبال بین مدارس جزو بازیکنان قرارم نداد که خیلی هم گریه کردم اما به خاطر اینکه برای مسابقات بسکتبال بازیکن کم داشت مجبور شد من را هم همراه تیم ببرد. همان روز قبل از این که بازی کنم مربی بین استانی که اولین مربی‌ام هم می‌شود با من صحبت کرد و مدرسه‌ام را عوض کردم که این شروع فعالیت بسکتبالم بود و بعد از دو ماه در مسابقات استانی بازی کردم.

دوست دارید سوپر لیگ را تجربه کنید؟

صددرصد دوست دارم که سوپر لیگ را هم تجربه کنم اما هنوز هیچ تصمیمی نگرفته‌ام. باید با مربی‌ام مشورت کنم و بستگی به شرایط دارد؛ البته نظر خودم هم مهم است اما باید مشورت کنم.

اولین اردوی تیم ملی که حضور داشتید کجا بود؟

در اردوی تیم ملی حضور داشته ام این اردو فوق‌العاده بود و از عملکرد خودم هم واقعا راضی بودم چون هر تمرین بهتر از قبل می‌شدم. هم خودم و هم سرمربی شاهد پیشرفتم بودیم. زمانی که گفتند خط خوردیم یکی از بچه‌ها رفت و یکی هم تهران نبود که کلا برنگشت اما من تا روز آخر در اردو ماندم تا دیدگاه سرمربی نسبت به من حفظ شود و از طرفی بتوانم بیشتر از تمرین استفاده کنم که دقیقا همین اتفاق هم افتاد و سرمربی به خاطر این کار علاقه‌اش نسبت به من بیشتر شد.

الگوی فوتبالی شما چه کسی است؟

گلشید امیدیان و دلارام وکیلی را خیلی دوست دارم از آقایان هم بهنام یخچالی و آرمان زنگنه مورد علاقه‌ام هستند

اکنون در چه تیمی بازی می کنید؟

متاسفانه جریاناتی پیش آمد؛ قرار بود به تهران بیایم اما نشد به همین خاطر در بسکتبال سه نفره بوشهر بازی می‌کنم که البته در مرحله بعد به تهران می‌آییم. من واقعا عاشق بازی‌های ۳به۳ هستم.

بدترین و تلخ‌ترین خاطره ورزشی شما؟

بهترین خاطره کار کردن با النی و همچنین سه سال پیش دعوت افتخاری به اردوی بزرگسالان بود که باعث شد پا به مرحله حرفه‌ای شدن بگذارم. بدترین آن هم اعزام نشدن ما به مسابقات جوانان به میزبانی هند در سال گذشته بعد از چهار ماه تمرین بود همچنین سال ۹۸ هم به اردوی بلند قامتان دعوت نشدم یعنی مسئولین استان افراد دیگری را به اردو فرستادند.

نظر شما درباره پیشرفت بسکتبال چه است؟

دوست دارم جامعه بسکتبال بیشتر اهمیت بدهند تا ما جوانان بتوانیم خودمان را ثابت کنیم و موجب پیشرفت و افتخار این رشته شویم. قطعا نسل ما می‌توانیم اولین لژونر باشیم چون هم دانش مربیان بالا رفته و هم زمینه دیده بشوند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=15698

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات