امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۹
صفحه نخست | اقتصادی | تکمیل مزرعه پرورش ماهی در قفس بندرلنگه در آینده ای نزدیک زمینه ساز رونق اقتصادی است

تکمیل مزرعه پرورش ماهی در قفس بندرلنگه در آینده ای نزدیک زمینه ساز رونق اقتصادی است

اخبار :
منتشر شده در ۲۳ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۴۶

 مدیرکل شیلات هرمزگان در دیدار با سرمایه‌گذاران و مجموعه مدیریتی مزرعه پنج‌هزار تُنی پرورش ماهی در قفس بندرلنگه گفت: تکمیل این مزرعه در آینده‌ای نزدیک زمینه‌ساز رونق اقتصادی، توسعه، اشتغال و ارزآوری با بهره‌گیری از این ظرفیت در استان است.

به گزارش پایگاه خبری قشم، مسعود بارانی در این دیدار که در راستای رفع موانع و تسهیل در تولید مزرعه پرورش ماهی در قفس «درنیکا» بندرلنگه که با حضور ریس گروه ماهیان دریایی شیلات استان انجام شد، افزود: خودباوری، حرکت در مسیر خودکفایی و تلاش متخصصان بومی از دیگر مزایایی احداث این مزرعه بوده است که امید داریم با تکمیل ظرفیت تولید به یکی از مزارع نمونه کشور تبدیل شود.

وی بیان کرد: این طرح در مرحله نخست با ظرفیت بیش از یکهزار تن راه‌اندازی شده است و پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک با نصب تمامی قفس‌ها با ظرفیت کامل پنج‌هزار تن فعال شود.

مدیرکل شیلات هرمزگان اظهار کرد: پنج‌هزار تن و ایجاد اشتغال برای ۴۵۰ نفر در منطقه گرزه -بندرلنگه واقع شده که بدون اخذ تسهیلات بانکی راه‌اندازی شده است.

بارانی ادامه داد: فعالیت این چنین مزارعی لازمه تحقق ظرفیت ۱۱۳ هزار تنی تولید در سال در زمینه پرورش ماهی در قفس است که امیدواریم با اقدامات خوب دولت مردمی و حمایت استاندار و رییس سازمان شیلات ایران شاهد تحقق این ظرفیت باشیم.

طبق اعلام اداره‌کل شیلات هرمزگان، استان هرمزگان با ظرفیت افزون‌بر۱۱۳ هزار تن تولید ماهی در قفس، بزرگ‌ترین و مهم‌ترین استان شیلاتی کشور است.

پرورش ماهی در قفس در استان هرمزگان با ۹۰۰ کیلومتر ساحل و ۱۴ جزیره در یک دهه‌ اخیر به عنوان تجارتی پرسود و کم‌هزینه در بین انواع صیدها با استقبال صیادان و ساحل‌نشینان روبرو شده، به طوری که امروز در بین استان‌های ساحلی این نوع صید مقام نخست را در اختیار دارند.

این استان با داشتن ۳۱ هزار کیلومترمربع وسعت در سطح جزیره و دریا، منحصر به فردترین استان در تولید وپرورش ماهی بوده که شمار زیادی از صیادان قدیمی نیز به جای صید در دریا به پرورش ماهی در قفس رو آورده؛ چراکه معتقدند ضمن کاهش هزینه‌های فراوان صید، ماهی رها شده در این استخرهای دریایی به صورت تضمینی برداشت می‌شود.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=15603

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات