امروز : ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۷
صفحه نخست | اخبار قشم | دادستان قشم: دوگانگی حاکمیتی در قشم باید برطرف شود

دادستان قشم: دوگانگی حاکمیتی در قشم باید برطرف شود

منتشر شده در ۳۰ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۱۱

دادستان شهرستان قشم با اشاره به تبعات سوء دوگانگی حاکمیتی در این جزیره، خواستار ورود ریاست جمهوری برای حل این مشکل شد.

به گزارش پایگاه خبری قشم، امید مهدوی مجد شنبه در مراسم تحویل شش سند از زمین‌های جزیره به مساحت بیش از ۱۰ هزار هکتار به سازمان منطقه آزاد قشم، اظهار داشت: ضرر وجود دوگانگی حاکمیتی در وجه نخست متوجه مردم است و باید راهکاری برای این مساله اتخاذ شود.

وی خواستار خاتمه دادن به این موضوع در قشم شد و افزود: قشم بزرگترین جزیره خاورمیانه به لحاظ وسعت و جمعیت است و امیدواریم نخستین جزیره‌ای باشد که در آن مشکل دوگانگی حاکمیتی وجود نداشته باشد.

مالکیت اراضی در قشم ضرورتی اولیه برای تحقق کارهای توسعه‌ای است

رییس کل دادگستری استان هرمزگان نیز در این نشست، مالیکت اراضی از سوی سازمان منطقه آزاد قشم را یک ضرورت اولیه برای تحقق کارهای توسعه ای و اقتصادی و رسیدن به اهداف ذاتی یک منطقه آزاد دانست.

مجتبی قهرمانی تصریح کرد: یکی از قدیمی‌ترین مشکلاتی که سازمان منطقه آزاد قشم ۳۰ سال برای حل آن پیگیری کرده، موضوع اسناد مالکیت اراضی منطقه آزاد بود که طبیعتا باید در مالیکت سازمان باشد.

وی بیان داشت: سه ماه پیش ۷۰ هکتار از اراضی منطقه آزاد قشم در قالب ۲۹ فقره سند به سازمان منطقه آزاد قشم تحویل شد.

رییس کل دادگستری هرمزگان ضمن تبریک اتمام این مشکل در جزیره قشم گفت: با همت سازمان منطقه آزاد قشم و پیگیری اداره کل ثبت اسناد و املاک هرمزگان امروز شاهد تحویل ۶ سند باقیمانده از زمین های جزیره به وسعت ۱۰ هزار و ۲۰۰ هکتار به مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم هستیم.

قهرمانی با اشاره به اقدامات ویژه‌ای که سازمان منطقه آزاد قشم در حوزه عدالت اجتماعی و رفع تصرف اراضی و سواحل صورت داده است، افزود: در ماده یک قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری و صنعتی ۸ هدف برای شکل گیری مناطق آزاد عنوان شده که برای دستیابی به آنها طبق دستور مقام معظم رهبری، دستگاه قضا مامور به حل بحث تعارض بین مناطق آزاد و سرزمین اصلی است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=15794

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات