امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۰
صفحه نخست | اجتماعی | اتصال هفت روستای هرمزگان به شبکه ملی اطلاعات

اتصال هفت روستای هرمزگان به شبکه ملی اطلاعات

منتشر شده در ۱۳ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۴

 استاندار هرمزگان از اتصال هفت روستای این استان به شبکه ملی اطلاعات خبر داد و گفت: ایجاد امکان اتصال این روستاها با اجرای ۲۴۰ میلیارد ریال طرح جدید در روستاهای کمتر برخوردار انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری قشم ، مهدی دوستی روز پنجشنبه با اشاره به تلاش دولت جهت برخورداری روستاهای استان از امکان اتصال به شبکه اینترنت، افزود: درمار، گهردو، کلیبی، بیدوبیه و حاجی‌آباد، چاه میر و چاه گز هفت روستایی هستند که به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

وی ادامه داد: روستای درمار از توابع شهرستان بشاگرد و روستای حاجی آباد از توابع شهرستان میناب هر کدام با ۴۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط شرکت ایرانسل به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

استاندار هرمزگان عنوان‌کرد: روستای گُهَردو از توابع شهرستان سیریک با ۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری، روستای کلیبی از توابع میناب با ۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری، روستای بیدوییه کجین، چاه میر و چاه گز از توابع حاجی آباد با ۱۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط شرکت مخابرات از امکان اتصال به شبکه اینترنت برخوردار شدند.

دوستی خاطرنشان‌کرد: به استناد گزارش واصله از سازمان تنظیم مقررات، تا ۱۰ روز آینده طرح فیبرنوری منازل و کسب و کارها در شهرهای بندرجاسک و سیریک نیز آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به تلاش دولت جهت توسعه عدالت اجتماعی، زیرساختی و ارتباطی، اظهار کرد: از بدو آغاز به کار دولت سیزدهم، روستاهای بسیاری در استان هرمزگان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.

۲۹ شهریور امسال نیز روستاهای «گله‌گاه» و «لایگزان» شهرستان «حاجی‌آباد» و روستاهای «هیئت‌آباد»، «چراغ‌آباد» و «جعفرآباد» شهرستان میناب به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

استان هرمزگان دارای یکهزار و ۷۱۲ روستا و آبادی دارای سکنه است و از این تعداد روستا، یکهزار و ۳۳۱ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=15258

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات