امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۲
صفحه نخست | اجتماعی | نمایشگاه دفاع مقدس گمرک قشم گشایش یافت

نمایشگاه دفاع مقدس گمرک قشم گشایش یافت

منتشر شده در ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۹

به گزارش  پایگاه خبری قشم، علیرضا قنبری در حاشیه آیین افتتاح این نمایشگاه افزود: هفته دفاع مقدس، یادآور پایداری مردان نستوهی است که با اتکا الهی و پشتوانه زعامت پیامبر گونه معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و همچنین ملتی بزرگ نام خود را بر تارک هستی به ثبت رسانید.

وی ادامه داد: دوران دفاع مقدس یاد آور غیوری مردان و شیر زنان ایران اسلامی است که با تربیت فرزندانی از جنس حماسه و ایثار در راه اعتلای آرمان های بزرگ انقلاب اسلامی جان خود را فدا کرده و آرامش، امنیت، سربلندی، پیشرفت وسر افرازی را برای جامعه امروز به ارمغان بگذارند.

مدیرکل گمرک قشم توضیح داد: این نمایشگاه با هدف جهاد تبیین و روشنگری در مورد دستاورد های دفاع مقدس و آشنایی نسل نوجوان و جوان با ارزش های دفاع مقدس بر پا شده است.

قنبری توضیح داد: محل برپایی نمایشگاه، سالن ارزیابی مسافری اداره کل گمرک سردار شهید غلامشاه ذاکری قشم، محل رفت و آمد هزاران نفر از مسافران و گردشگران داخلی و خارجی به جزیره قشم است، که تاثیر بسزایی در انتقال فرهنگ اصیل انقلاب اسلامی و آشنایی آنها با فرهنگ دفاع مقدس دارد.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه برای چهارمین سال متوالی به همت اداره کل گمرک قشم و با همکاری نیروی هوافضای سپاه، ناوتیپ رزمی ۱۱۲ ذوالفقار نیروی دریایی سپاه و ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم برپا شده است، گفت: در این نمایشگاه محصولات فرهنگی، کتب و رسانه های دیجیتال با محتوای دفاع مقدس در قالب ۱۰ غرفه عرضه شده است.

مدیرکل گمرک قشم افزود: همچنین در این نمایشگاه تجهیزات و ادوات نظامی به روز ساخت ایران و تصاویری از جلوهای هشت دفاع مقدس با عنوان “نگار گذر” به نمایش گذاشته شده است.

آیین گشایش این نمایشگاه با حضور احسان کامرانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، محمد محمد حسینی فرماندار قشم، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا حاجبی امام جمعه، مسوولان نظامی و انتظامی، مدیران و جمعی از قشموندان و رزمندگان برگزار شد.

این نمایشگاه تا پایان هفته دفاع مقدس در سالن مسافری شهید ذاکری اداره کل گمرک شهرستان قشم از ساعت هفت صبح تا ۲۲ پذیرای علاقمندان است.

همزمان با هفته دفاع مقدس ۶۰ عنوان برنامه با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ارج نهادن به مقام شهدا، ایثارگران و جانبازان در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شده است.

برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال بر اساس مساجد و محله‌ محوری برای حرکتی به سوی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ارج نهادن به مقام شهدا، ایثارگران و جانبازان این جزیره برنامه‌ریزی شده است.

سی و یک شهریور تا هفتم مهر همزمان با سالروز آغاز هشت سال جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، با عنوان هفته دفاع مقدس نام‌گذاری شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=14830

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات