امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۹
صفحه نخست | اجتماعی | به دلیل نبود زیرساخت، بسیاری از لنج داران اقدام به فروش لنج‌های خود می کنند

به دلیل نبود زیرساخت، بسیاری از لنج داران اقدام به فروش لنج‌های خود می کنند

اخبار :
منتشر شده در ۱۸ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۲۶

امام جمعه بندرخمیر گفت: بسیاری از لنج‌داران اقدام به فروش لنج‌های خود و رو آوری به شغل‌های دیگر کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری قشم، حجت الاسلام شعیب صالحی امام جمعه بندرخمیر امروز در گفت و گویی رسانه ای عنوان داشت: به دلیل نبود زیرساخت، بسیاری از لنج داران اقدام به فروش لنج‌های خود می کنند و به شغل های دیگری روی می آورند که معیشت آنان در معرض تهدید است.

وی با بیان این که معدود لنجداران منطقه خمیر نیز به باربری روی آورده اند و عملا از وضعیت زندگی آنان مطلعم و شرایط خوبی ندارند، از دولت خواست در زمینه در زمینه تجارت مرزی، ابتکارات ویژه ای اجرا کند.

امام جمعه خمیر خمیر تصریح کرد: بسیاری از روستاهای ما روستاهای ساحلی هستند و شغل مردم این منطقه تجارت و لنجداری و صیادی است و لذا هر برنامه اقتصادی ویژه در این زمینه می تواند به رونق اقتصادی در این مناطق منجر شود.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به سخنان وزیر کشور مبنی بر اینکه که سود ته لنجی‌ها نباید به جیب چند تاجر تهرانی برود، تأکید کرد: اول اینکه باید از حُسن نظر دولت سیزدهم برای این توجه ویژه و امید بخش تشکر کنیم و دوم اینکه باید محضر همه مسئولان مربوط به این حوزه عرض کنیم که حاصل بی‌توجهی در سال‌های متمادی قبل به جامعه لنج‌دار، امروز لنج داران ما را بر این داشته که لنج‌های خود را بفروشند و به شغل‌های دیگر رو بیاورند و این یک خطر بسیار بزرگ برای منطقه است.

وی اختلاف قرائت‌ در اجرای قانون ته لنجی را دلیل عمده این مشکلات برشمرد و تأکید کرد: حجت‌الاسلام صالحی خاطرنشان کرد: معدود لنجی هم که در منطقه وجود دارد، جهت باربری سرمایه داران دیگر است و صاحبان لنج از خود سرمایه‌ای ندارند که منتهی به رونق بازار ملوانی خمیر شود.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=15415

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات