امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۱
صفحه نخست | مشاهیر استان | بیوگرافی شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه محترم اهل سنت قشم

بیوگرافی شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه محترم اهل سنت قشم

منتشر شده در ۹ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۲۴

به گزارش پایگاه خبری قشم، شیخ عبدالرحیم خطیبی قشمى، ساکن قشم، فرزند یکی از بزرگان جزیره قشم است.
وی در سال ۱۳۴۲ در جزیره قشم به دنیا آمد.
دوران تحصیلات ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را در شهر قشم گذراند. در سال ۱۳۶۰ موفق شد دیپلم خود را در رشته اقتصاد اجتماعی بگیرد.
در سال ١٣۶٠ یعنى اولین سالی که مدرسه علوم اسلامی در بندرعباس تأسیس شد وارد آن مدرسه شد. دوران چهار ساله مدرسه علوم دینی را با موفقیت و سر افرازى به پایان رساند.
مهم‌ترین درس‌هایی که موفق به فراگیرى آن شد فقه شافعی، اصول فقه، علم فرایض(میراث)، تجوید قرآن، تفسیر، حدیث و سیرت نبوی بود. در دوران تحصیل درهمان مدرسه علوم اسلامی در بعضی از کلاس‌های پایین‌تر تدریس می‌کرد. وی بعد از این که دوره تحصیل چهار‌ساله خود را با موفقیت به پایان رساند، به مدت ۲ سال در مدرسه علوم دینى قشم به تدریس علوم دینى پرداخت و در آن مدت به دلیل کهولت سنّ مرحوم شیخ حسن خطیب، امام‌جمعه موقت قشم شد.
بعد از دو سال تدریس برای ادامه تحصیل و تکمیل حفظ قرآن به پاکستان رفت و در شهر کراچی، در دانشکده حدیث که در آن به زبان عربی تدریس مى شد موفق به اخذ مدرک فوق‌لیسانس در روایت و درایت حدیث شد.
بعد از سپری نمودن دوران تحصیل در سال ۱۳۷۰ به جزیره قشم بازگشت.
وی در شهرستان قشم در مدرسه علوم دینى سلطان العلماء طولا به عنوان مدرس مشغول تدریس علوم دینی شد و در کنار تدریس ، مدیریت آن مدرسه و مسئولیت برگزاری نماز جمعه قشم را نیز بر عهده داشت.
مرحوم شیخ حسن خطیب در سال ۱۳۷۸ دارفانى را وداع گفت و از آن سال به بعد وی رسماً امام‌ جمعه قشم شد.
در سال ١٣٧٨ جهت تدریس در دوره عالى مدرسه علوم دینى بندرعباس دعوت شد که از آن سال تاکنون به عنوان کادر رسمی آن مدرسه به بندرعباس رفت‌ و آمد مى کند.
در سال ١٣٨٧ با حکم قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در امور اهل سنت استان هرمزگان مسئولیت شورای روحانیت اهل‌سنت شهرستان قشم را برعهده گرفت.
از سال ١٣٩٢ به مدت ٨ سال دو دوره عضویت شورای برنامه‌ریزی مدارس علم دینی اهل‌سنت کشور را برعهده داشت.
وى همچنین عضویت در هیأت فتوا (مجمع فقهى) اهل سنت جنوب ایران، مدیریت مجتمع دینى شهرستان قشم، تدریس در دانشگاه مذاهب اسلامى شاخه بندرعباس، تأسیس انجمن خیریه محسنین قشم و نیز ریاست هیأت مدیره و مدیریت عامل آن را در کارنامه خود دارد .

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=15121

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات