امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۳
صفحه نخست | اجتماعی | نهمین یادواره شهدای جامعه پزشکی برگزار شد

نهمین یادواره شهدای جامعه پزشکی برگزار شد

اخبار :
منتشر شده در ۷ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۴۰

مراسم نهمین یادواره شهدای جامعه پزشکی با حضور سردار سالاری فرمانده سپاه امام سجاد هرمزگان، دکتر جاودان رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، عطا ناوکی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان و جمعی از مدیران، کارکنان و خانواده های شهدا صبح امروز چهارشنبه ۵ مهرماه در سالن فارابی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری قشم، فرمانده سپاه امام سجاد (ع)  هرمزگان در این آیین گفت: امروز توفیقی محقق شد که در معیت دکتر جاودان رئیس دانشگاه و سایر همکارانشان یادواره شهدای عزیز جامعه پزشکی استان را داشته باشیم.

سردار اباذر سالاری افزود: همه عزیزانی که در ۸ سال دفاع مقدس با حضور و ایثارگری‌های خود نقش آفرین بودند و همچنین شهدای عزیزی که در جبهه سلامت در ایام کرونا ایثارگری کردند و جانشان را تقدیم کردند برای مردم و جامعه کاری بسیار ارزشمند و بزرگ به انجام رساندند.  که از اذهان پاک نخواهد شد.

وی عنوان کرد: توفیق تقدیر و تجلیل از خانواده‌های معزز  این شهدای گرانمایه طی این مراسم محقق گردید، خانواده‌های بزرگوار شهدای عزیز ما که هر کدامشان یک نماد و تابلوهای راهنمایی مسیرهای حرکت همه مردم عزیز هستند؛ بالاخص مسئولان که می‌بایستی بر اساس این ستاره‌های درخشان مسیرها و راه‌های خودشان را پیدا کنند و انشاالله برای عاقبت به خیری طی طریق نمایند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این مراسم ضمن تبریک ایام به ویژه سالروز و هفته دفاع مقدس به همه مردم شریف و شهید پرور استان هرمزگان گفت: امروز ما یادواره شهدای جامعه پزشکی که در ۸ سال دفاع مقدس حضور داشتند را برگزار کردیم که در این مراسم از خانواده‌های این عزیزان تقدیر شد.

دکتر غلامعلی جاودان افزود: جامعه پزشکی در مراحل و صحنه‌های مختلف در کنار مردم بوده به ویژه در ۸ سال دفاع مقدس که از خط اول جبهه‌های جنگ تا در همه صحنه‌ها همچنین از مداوا و مراقبت از مجروحین، بعد از مجروحیت، همان لحظه مجروحیت تا در درمان و ادامه درمان در مراحل مختلف جامعه پزشکی تلاش و زحمات زیادی کشیدند امروز به یاد شهدای جامعه پزشکی این مراسم برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خاطرنشان کرد: ماندگاری و استقامت ما در دفاع مقدس به دشمنان ثابت کرد که جرأت نگاه کردن به انقلاب اسلامی را ندارند و با حضور همیشه در صحنه مردم این جرات را هرگز پیدا نخواهند کرد.

حجت الاسلام مسلمین حاج آقا تقوی نماینده ولی فقیه در دانشگاه در این آیین گفت: پایداری و برکت انقلاب اسلامی به برکت خون شهداست خون پاک شهیدانی که با جانفشانی از مرز و بوم خود دفاع نمودند.

حجت الاسلام تقوی، رفاقت با خداوند اخلاص، تشخیص حلال از حرام و دلدادگی به امام را از خصیصه‌های بارز شهدا برشمرد و گفت: جامعه پزشکی هم در ۸ سال دفاع مقدس و هم در سنگر مبارزه با بیماری منحوس کرونا خدمات ارزنده‌ای ارائه کرد که در خور تقدیر است وی ضمن گرامی‌داشت یاد شهدای ۸ سال دفاع مقدس و مدافعان سلامت که با از خود گذشتگی و ایثار در مبارزه با بیماری منحوس کرونا جانانه خدمت کردند از خانواده های آنها تقدیر نمود.

شایان ذکر است در این آیین که با حضور معاونین، مدیران دانشگاه و روسای شبکه های بهداشت و درمان شهرستان های استان و روسای بیمارستان های استان برگزار شد از پوستر ۱۸ شهید جامعه پزشکی در هشت سال دفاع مقدس رونمایی و از خانواده‌های آنها تقدیر شد.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=15055

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات