امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۰
صفحه نخست | سیاسی | احمد جباری بر عهدش استوار است

احمد جباری بر عهدش استوار است

اخبار :
منتشر شده در ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۲۶

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری قشم در روزهای گذشته، چند خبر مهم در لابه لای اخبار و رویدادهای مختلف، در حاشیه قرار گرفته و آن چنان که باید، از سوی ناظران و فعالان اجتماعی و رسانه ای مورد توجه و مداقه و تبیین قرار نگرفت؛ این در حالی بود که هر کدام از این خبرها، که برخی از آنها حاصل چند سال تلاش و رایزنی و پیگیری بوده، مستقیم و غیر مستقیم با زندگی روزانه مردم و البته جوانان هرمزگانی در ارتباط تنگاتنگ می باشد.

خبر راه اندازی و ایجاد [دانشکده علوم پزشکی غرب هرمزگان به مرکزیت بندرلنگه ] و به تبع آن، ارتقای بیمارستان بندرلنگه به بیمارستان فوق تخصصی و آموزشی در آینده نزدیک و تبدیل شدن به قطب درمانی غرب هرمزگان و نیز تخصیص و تحویل یک دستگاه (MRI) به بیمارستان شهرستان پارسیان که از نقاط محروم و دور افتاده از مرکز استان است، از رویدادهایی بود که به وقوع پیوست اما ثمرات و نتایج آن چندان مورد بررسی قرار نگرفت!

اقداماتی که به طور مستقیم در کاهش نابرابری های آموزش عالی و توزیع عادلانه و مناسب امکانات آموزشی و درمانی و نیز کاهش هزینه های درمانی مردم اثرگذار بوده و در رفع نابرابری های اجتماعی موثر می باشند.

ایجاد دانشکده علوم پزشکی غرب هرمزگان به مرکزیت بندرلنگه و اختصاص دستگاه MRI به بیمارستان پارسیان اگر چه حاصل تلاش و رایزنی “احمد جباری” بود ، اما تا پیش از انتشار عمومی نامه قدردانی معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از احمد جباری نماینده مردم غرب استان در مجلس در فضای رسانه ای استان ، از سوی این نماینده مورد بهره برداری تبلیغاتی قرار نگرفته و تنها پس از انتشار متن نامه و سپس خبرهای تکمیلی در خصوص دانشکده جدید پزشکی غرب هرمزگان (بندر لنگه) و البته اختصاص دستگاه MRI به بیمارستان رستمانی پارسیان ، توجه برخی فعالان اجتماعی را به خود جلب کرد.

پرهیز احمد جباری از رسانه ای کردن فعالیت ها در خصوص کاستن از نابرابری ها در آموزش عالی و کاهش هزینه های درمانی مردم تا پیش از حصول قطعی و به ثمر نشستن آن موجب شد تا نگاهی هر چند گذرا به اقدامات اساسی و ماندگار نماینده غرب هرمزگان در مجلس انداخته و اثرات این فعالیتها بر جامعه مورد بررسی واقع شود.

کاسته شده از نابرابری در آموزش عالی، رفع خمودگی منطقه از رهگذر حضور نخبگان دانشگاهی، اساتید و دانشجویان [بومی و غیر بومی] در شهر و تبدیل شدن آن به شهری دانشگاهی و اثرات فرهنگی و اجتماعی و البته اقتصادی مترتب بر این امر در کنار کاهش هزینه های درمانی خانوارها از طریق دسترسی آسان و سریع به خدمات درمانی و بهداشتی و تعمیق پیوند میان خیرین سلامت و نظام درمانی از جمله نتایج مهم اقدامات احمد جباری به شمار می آید.

معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه خود خطاب به نماینده غرب هرمزگان نوشته است: جا دارد از پیگیری های مجدانه سرکار عالی برای تخصیص و تحویل دستگاه MRI به بیمارستان رستمانی پارسیان تشکر واثق نموده و به اطلاع می رساند که دستگاه مذکور با توجه به شاخص های جمعیتی و شرایط خاص آن منطقه و نیز اهداف دولت برای افزایش سطح دسترسی و استقرار عدالت در سلامت، از محل پروژه بانک جهانی تحویل مرکز درمانی (پارسیان) گردید.

در این میان، ایجاد دانشکده پزشکی غرب هرمزگان یکی از وعده های مهم نماینده مردم غرب استان بود که پیگیری تحقق آن از سالیان گذشته
انجام شده بود و به گفته جباری ، برای رسیدن به این نقطه، محدودیت ها و مشکلات فراوانی وجود داشته است.

در این زمینه، احمد جباری می گوید : در اسفند ۱۴۰۰ با دعوت از رئیس وقت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و معاونین وی، کلنگ دانشکده علوم پزشکی
بندرلنگه به زمین زده شد و در ادامه با پیگیری های مستمر و اخذ مجوز از شورای گسترش و سایر اقدامات، بنا شد تعدادی دانشجو از مرکز استان به بندر لنگه منتقل شوند که ما مخالفت کردیم و مردادماه ۱۴۰۱ با دعوت از دکتر باقری فرد به غرب هرمزگان، توافق نامه ایجاد دانشکده پزشکی بندرلنگه را امضا کردیم.

جباری با اشاره به این که در سال ۸۸ با پیگیری ها و رایزنی های گسترده زمینه ایجاد دانشکده پرستاری را در بندرلنگه به عنوان تنها دانشکده دولتی فراهم کرده بودیم، می گوید: در این دوره خواستار ارتقای آن به دانشکده علوم پزشکی غرب استان هرمزگان شدیم، مهندس جباری با تاکید بر این که جذب دانشجو باید به طور رسمی و از طریق کنکور و سازمان سنجش باشد، می گوید: ما زیر بار جذب غیر رسمی دانشجو نرفتیم و اصرار داشتیم فرآیند جذب دانشجویان از طریق کد انتخاب رشته به طور رسمی و اصولی باشد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس با درخواست از خیران بندرلنگه و بستک برای استمرار حضور در صحنه،
می گوید:
ظرف دو سال آینده ساختمان و خوابگاه دانشکده علوم پزشکی در اختیار وزارت بهداشت قرار خواهد گرفت.

هرمزگان برای رسیدن به رشد و توسعه چیزی کم ندارد؛ هم نیروی انسانی متخصص دارد و هم منابع و امکانات اما دستیابی به پیشرفت و زدودن محرومیت ها نیازمند وجود مسوولانی مانند جباری است؛ کسانی که به جای روی آوردن به [ گفتار درمانی ] و سردادن شعارها و وعده های مختلف، هر کدام به وسع خود ، برای آرامش خاطر این مردم صبور و نجیب و قدردان تلاش کرده و از تمام قدرت خودش برای این مهم بهره بگیرند.

در توصیف احمد جباری می توان گفت که او شبیه به هیچ کس نیست و “خودش” است؛
ساده و صمیمی سخن می گوید و از نمایش و تبلیغ پرهیز می کند.

او «عدالت» و برپایی آن در جامعه و در زمینه های مختلف را رکن مهم و اساسی دوام و قوام جامعه می داند و می گوید: برقراری عدالت در تمام زمینه ها مانند: عدالت اقتصادی ، قضایی، ورزشی، سلامت و بهداشت و آموزش و پرورش و … موجب پدیدار شدن ” امید ” در میان مردم می شود و “امید” ، موتور محرکه جامعه برای غلبه بر چالشها و عبور از موانع و رسیدن به رشد و توسعه و آبادانی است.

جباری می افزاید: تلاش کرده ام تا به عنوان منتخب و امین مردم نگاهی متوازن بر تمامی مناطق حوزه انتخابیه ام داشته باشم و از آنجا که غرب هرمزگان از محرومیت های تاریخی در رنج است، تمام مساعی ام را برای کاستن این محرومیت به کار بستم و امیدوارم به زودی ، شاهد آرامش و آسایش و پیشرفت همشهریان و بلکه تمام مردم عزیز ایران باشم.

عضوهیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس از معدود کسانی است که تمایل ندارد “رسیدن به اهدات و موفقیت” را تنها حاصل کار و تلاش خود دانسته و دیگران را محروم از “میوه موفقیت” نماید.

جباری می گوید: توفیق در کارها در طی این سالیان حاصل هماهنگی ها و همدلی های تمامی مسوولان و مدیران استانی و کشوری بوده و بی تردید، اگر همدلی ها و همراهی ها و احساس مسوولیت استاندار محترم هرمزگان و دیگر مدیران ارشد کشور و استان نبود، شاید امروز شاهد تحقق برخی اهداف تعریف شده نبودیم و بر خود فرض می دانم قدردان تمامی دلسوزان ملک و ملت باشم.

جباری می گوید : برای من، لبخند مردم و آرامش و آسایش آنان بزرگترین پاداش و لذت است و امید آن دارم مردم ایران و به ویژه هرمزگان به جایگاه والایی که استحقاق آن را دارند دست پیدا کنند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=14816

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات