امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۰
صفحه نخست | مشاهیر استان | پیشکسوت هرمزگانی؛ قهرمان تکواندو جهان

پیشکسوت هرمزگانی؛ قهرمان تکواندو جهان

منتشر شده در ۱۳ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۲۵

به گزارش پایگاه خبری قشم، فیصل دانش یکی از بهترین ورزشکاران و بالاترین مرتبه در زمینه امتیازات ورزشی در رشته تکواندو بوده و سوابق پر رنگ و مطلوبی برای استان هرمزگان رقم زده است.
فیصل متولد ۲۰ شهریورماه است. وی معروف به کسب عنوان نخستین ایرانی که توانسته در مسابقات تکواندو اولین مدال‌آور المپیک ایران باشد تا جایگاهی بین‌المللی را در خود ایران کسب کند.
وی علاوه بر ورزشکار بودنش دارای روحیه‌ای پهلوانی و منشی اخلاق‌مدار و نمونه یک مدیر باتجربه در امور ورزشی و جایگاه‌های دیگر است.
از نظر کارشناسان مربوطه که در باشگاه‌های ورزشی سابقه خدمت به ورزشکاران زیادی را دارند، فیصل دانش را فردی پر اراده و افتخار برای هرمزگان می‌دانند که باید از آن به‌عنوان فردی اثرگذار و الگو برای جوانان و ورزشکاران هرمزگانی دانست، چرا که این پیشکسوت ورزشی، دانش های فراوان و قابل ذکری در امور ورزشی دارد، علاوه بر وی یکی از برادران ایشان هم به این رشته رزمی واقف بوده و علاوه بر تمریناتی که در استان به هنرجویان آموزش می‌دهند، تاکنون ورزشکاران و تکواندوکاران زیادی را به مسابقات کشوری فرستاده و عملکرد این ورزش در استان را نسبت به گذشته دوچندان، پرامید و درخشان‌تر کرده است.
لازم به ذکر است؛ فیصل دانش در مسابقات ایران که در سال ۱۹۸۸ میلادی شرکت کرده بود، توانست با ۴ تن از ورزشکاران تکواندو ایران به مسابقات حساس آن زمان که در دسته و وزن ۵۸ کیلوگرم شرکت و عنوان تیم هفتم جهانی را بر خود برگزید، این مدال در جای خود به یکی از ارزشمندترین و افتخارآمیزترین مدال‌های تاریخ تکواندو قرار گرفته است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=15282

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات