امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۷
صفحه نخست | مشاهیر استان | بیوگرافی میهن بانو شکیبا؛ اولین بانوی داروساز بندرعباس

بیوگرافی میهن بانو شکیبا؛ اولین بانوی داروساز بندرعباس

منتشر شده در ۳ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰:۴۶

به گزارش پایگاه خبری قشم، میهن بانو شکیبا در سال ۱۳۱۷ در بندرعباس به دنیا آمد و تحصیلات اولیه خود را نیز در این شهر به پایان رساند. وی ادامه تحصیل خود از دوم دبستان تا کلاس دهم در یزد بود و به دلیل تحصیلات پدر مجبور شد به تهران بروند او در سال ۱۳۳۴ در تهران دوره دبیرستانش را سپری کرد و در همان سال وارد دانشگاه خدمات عالی اجتماعی شد. شکیبا دوره مددکاری دوساله را با موفقیت پشت سر گذاشت و عنوان کاردان مددکار را کسب کرد.

شکیبا در دو رشته دندانپزشکی و داروسازی تحصیل‌کرده بود و در سال ۱۳۴۰ با ابراهیم صفا، دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه تهران، ازدواج کرد. ثمره این ازدواج سه فرزند به نام‌های امید، امیر و الهام صفا بود.

علاوه بر تحصیلات و خانواده، شکیبا در مدیریت داروخانه رازی بندرعباس در سازمان حمایت از کودکان بی‌سرپرست نیز فعالیت می‌کرد. وی اولین فرد بود که یک مرکز کوچک آزمایشگاه و آنتی‌ژن در بهداری افتتاح کرد و در کنار آن، فعالیت در هلال‌احمر آزمایشگاه آنتی‌ژن را بر عهده داشت.

متأسفانه، این بانوی بزرگ و مهرورز پس از کسالتی طولانی در ۲۴ آذر سال ۱۳۸۶ در تهران از دنیا رفت و در آرامگاه کلاتو به خاک سپرده شد.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=14901

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات