امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۵
صفحه نخست | اجتماعی | مدیرکل ثبت احوال هرمزگان: راه اندازی سامانه «تعاملی نام» در سازمان ثبت احوال

مدیرکل ثبت احوال هرمزگان: راه اندازی سامانه «تعاملی نام» در سازمان ثبت احوال

اخبار :
منتشر شده در ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۷

به گزارش  پایگاه خبری قشم، ابراهیم هویدا، در نشستی با خبرنگاران از ایجاد، راه اندازی و بهره برداری از سامانه های جدید در سازمان ثبت احوال خبر داد و اظهار داشت: سازمان ثبت احوال با برنامه ریزی و حرکت به سوی نوین سازی همگام با فناوری های روز دنیا، ایجاد، راه اندازی و بهره برداری از سامانه های جدید را در دستور کار خود قرار داده است.

وی خاطر نشان کرد: سامانه جامع قوانین و مقررات سازمان ثبت احوال با هدف یکپارچه سازی قوانین و مقررات این سازمان و آگاهی بخشی و پرهیز از هرگونه سلیقه ای عمل کردن و سهولت ارجاع قوانین، ایجاد شده و به عنوان سامانه پایه در نظر گرفته می شود.

مدیرکل ثبت احوال هرمزگان خاطرنشان کرد: سازمان ثبت احوال همچنین در راستای کاهش میزان مراجعات حضوری اقدام به ایجاد «سامانه تعاملی نام» کرده است.

وی افزود: این سامانه در راستای اجرای مصوبات برنامه اجرایی سال ۱۴۰۲ سازمان ثبت احوال ایجاد شده و به کاربران امکان مشاهده اسامی مجاز و معانی آنها را با امکان جستجو بر اساس معانی و فراوانی نام، معیارهای انتخاب نام و مطابق با گویش های رایج کشور و امکان ارائه مشاوره برخط ایجاد شده است و پس از طی مراحل آزمایشی به بهره برداری خواهد رسید.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از سامانه های مهم که در سازمان ثبت احوال به بهره برداری رسیده، سامانه تشخیص چهره و پردازش تصویر است که هدف از ایجاد آن ایجاد امکان استعلام هویتی اشخاص حقیقی بر اساس پردازش تصویر چهره و همچنین ارائه سرویس به دستگاه های اجرایی مرتبط است.

هویدا خاطرنشان کرد: زنده بودن پایگاه جمعیتی، در اختیار داشتن تصاویر کارت هوشمند، امکان بهبود کیفیت جستجوی چهره، امکان ترکیب تصویر چهره با اثر انگشت، ایجاد امکان شناسایی افراد بر اساس تصویر چهره و ارتقاء امکانات پایگاه تصویر چهره سازمان ثبت احوال کشور از جمله مزایای این سامانه است.

وی اذعان داشت: این سامانه امکان پردازش تصویر و تشخیص چهره به عنوان ورودی سامانه، از میان تصاویر موجود در پایگاه اطلاعات جمعیت کشور را فراهم می کند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=14803

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات