امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۸
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | ۵۵۰ هزار نفر تردد در بنادر مسافری هرمزگان ثبت شد

۵۵۰ هزار نفر تردد در بنادر مسافری هرمزگان ثبت شد

منتشر شده در ۲ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۲۰
۵۵۰ هزار نفر

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، علی اکبر صفایی روز سه‌شنبه در سومین روز سفر خود به هرمزگان در جمع خبرنگاران، میزان مراجعه و استقبال مسافران به پایان ها و اسکله های گردشگری استان هرمزگان را بی سابقه دانست و اظهارداشت: ۵۵۰ هزار نفر مسافر و گردشگر تنها در پنج روز نخست آغاز طرح تسهیل سفرهای  نوروز ۱۴۰۱ که از ۲۵ اسفندماه آغاز شده در پایانه‌های دریایی هرمزگان جابه جا شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ و پیش از شروع کرونا ۱۸۶ درصد رشد را شاهد هستیم.
وی ادامه داد: از حیث جابه جایی مسافر  همراه با خودرو شخصی این تعداد به وسیله ۹۰ هزار فروند خودرو  از سرزمین اصلی به جزایر و  جابجا شده اند که رشد ۵۶ درصدی به ثبت رسیده است.
به گفته مدیزعامل سازمان بنادر و دریانوردی، افزون بر این ۱۳ هزار نفر از طریق شناور مسافری جابه‌جا شده‌اند که آمارها در این بخش نیز ۲۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ و پیش از شروع کرونا افزیش نشان می دهد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در بخش دیگری از سخنان خود با توصیه به گردشگران و مسافران دریایی بیان کرد: مسافران وگردشگران دریایی برای داشتن یک سفر ایمن و خاطره انگیز ضمن توجه به نکات ایمنی از سوی فرماندهان شناورها در بنادر، در حفظ و صیانت از محیط زیست و زیست بوم دریاوهمچنین جزایر و پاکیزگی شهرهای بندری اهتمام داشته باشند. 
یادآور می شود، طرح نوروزی ساماندهی سفرهای دریایی سال ۱۴۰۱ از ۲۵ اسفند گذشته آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه جاری ادامه دارد.
در  این مدت، ۸۵۳ شناور گردشکری با ظرفیت پنج هزار و ۳۲۸ نفر وظیفه خدمات دهی شبانه روزی به میهمانان نوروزی را بر عهده دارند.
همچنین به منظور ارتقا ایمنی سفرها  نیز ۳۳ ایستگاه همیار ناجی و ۲۴ ایستگاه نجات غریق و غواصی همراه با ۲۰ تیم بازرسی فنی و ایمنی در بنادر مستقر و ۸ فروند شناور تخصصی جستجو و نجات دریایی مسوولیت خدمت رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی را بر عهده دارند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=12857

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات