امروز : ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۴
صفحه نخست | اجتماعی | ۳۷۲ قطعه پالایشگاهی در پالایش نفت بندرعباس بومی سازی شد

۳۷۲ قطعه پالایشگاهی در پالایش نفت بندرعباس بومی سازی شد

منتشر شده در ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۹
پالایش

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، فردین بهرام پور روز یکشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها : با اشاره به این که بسیاری از اقلام ساخته شده جزء قطعه ها و تجهیزات مهم و حیاتی صنعت پالایش نفت است که استمرار تولید را تضمین می کند، افزود: حمایت از ساخت قطعه های پالایشگاهی در داخل کشور در سال گذشته موجب صرفه جویی به ارزش بیش از ۲۹۳ میلیارد ریال شد.

وی بیان داشت: همچنین در سال گذشته افزون بر ۶ هزار و ۷۹۳ قلم کالا برای نخستین بار و با مهندسی معکوس، بدون نقشه اولیه و تنها با تکیه بر دانش و توان متخصصان پالایشگاه نفت بندرعباس و همچنین تولید کنندگان داخلی ساخته و مورد استفاده قرار گرفته است.
معاون بازرگانی شرکت پالایش نفت بندرعباس اظهارداشت: از سال ۹۳ تا سال ۹۹ با اعتماد به سازندگان داخلی بیش از ۲۱ هزار قلم کالا به تعداد کل ۹ میلیون و ۴۷۵ هزار قطعه از تولیدکنندگان و سازندگان داخل کشور خریداری و تامین شد که افزون بر  ۲هزار و ۶۹۶ میلیارد ریال صرفه چویی اقتصادی به همراه داشته است.

️ بهرام پور گفت: جلوگیری از خروج ارز، قطع وابستگی به خارج کشور، تامین به موقع قطعه های پالایشگاهی و کاهش ریسک های عملیاتی فرآیند تولید، انتقال و بومی سازی فناوری و توسعه دانش فنی، اشتغالزایی با حمایت از شرکت های داخلی، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در طراحی و ساخت قطعه هت و تجهیزات پالایشگاهی و صرفه جویی اقتصادی از دستاوردهای استراتژی شرکت پالایش نفت بندرعباس در حمایت از توان و ساخت داخل است.

️ وی با اشاره به استقرار واحد پشتیبانی ساخت داخل در پالایشگاه نفت بندرعباس گفت: این واحد به منظور حمایت از سازندگان داخلی و رسیدن به خودکفایی و قطع وابستگی از بیگانگان، با بهره گیری از توان با صنایع داخلی و با نظارت کارشناسان و مدیران این شرکت نسبت به بومی سازی تجهیزات و قطعات ایجاد شده است.

الایشگاه نفت بندرعباس به عنوان مدرن‌ترین پالایشگاه نفت خام و تنها پالایشگاه تصفیه نفت خام سنگین ایران با ظرفیت پالایش ۳۵۰ هزار بشکه در روز در حال حاضر حدود ۱۸ درصد پالایش نفت خام و به تبع آن تامین فرآورده‌های نفتی مورد نیاز کشور را تولید و با این ظرفیت علاوه بر هرمزگان، فرآورده‌های مورد نیاز ۶ استان از جمله سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، فارس، بوشهر و خراسان جنوبی در این پالایشگاه تولید می‌شود.

گازمایع، بنزین موتور، سوخت جت (ATK)، نفت سفید، نفت گاز، نفت کوره محصولات اصلی پالایشگاه نفت بندرعباس را تشکیل می‌دهند و در کنار آن‌ها وکیوم باتوم، وکیوم سلابس، گوگرد، لوبکات سنگین، آیزوریسایکل و حلال ۴۰۲ نیز فرآورده‌های ویژه تولیدی در این پالایشگاه را تشکیل می‌دهند.
هم اکنون خوراک این پالایشگاه شامل نفت خام سبک جزیره هنگام، نفت خام سنگین انتقالی از جزیره خارک و میعانات‌گازی از منابع گازی سرخون و عسلویه است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=6403

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *