امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۰
صفحه نخست | اجتماعی | ۲۹۷ معلم در قشم آموزش های طرح ملی شهاب را فرا گرفتند

۲۹۷ معلم در قشم آموزش های طرح ملی شهاب را فرا گرفتند

منتشر شده در ۲۵ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۳۵

 مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم گفت: ۲۹۷ معلم پایه های چهارم، پنجم و ششم ابتدای این اداره آموزش های طرح ملی شهاب (شناسایی و هدایت استعدادهای برتر) دانش آموزی را فرا گرفتند.

۲۹۷ معلم در قشم آموزش های طرح ملی شهاب را فرا گرفتند

به گزارش پایگاه خبری قشم، حسین رنجبر گلشواری افزود: این تعداد آموزگار آموزش های طرح شناسایی و هدایت استعدادهای برتر یا همان شهاب را با هدف شناسایی نخبگان و دانش آموزان مستعد سرزمین آب و آفتاب در هشت حوزه شامل استعدادهای ریاضی و فضایی، علوم تجربی، کلامی، هنری، اجتماعی، حرکتی و دینی فرا گرفتند و با جدیدترین مفاهیم علمی این حوزه ها آشنا شدند.

وی با اشاره به اینکه زیر بنای اصلی اجرای طرح ملی شهاب معلمان هستند و این برنامه معلم محور و مدرسه مدار است، گفت: هدایت و حمایت آموزشی، تربیتی و معنوی صاحبان استعدادهای برتر از دوره آموزش ابتدایی تا پایان دوره متوسطه و زمینه سازی برای استمرار حمایت ها در مراحل مختلف آموزش عالی و پرورش استعدادهای برتر و سرآمد و ایجاد ساز و کارهای مناسب برای رشد و بالندگی آنان به عنوان سرمایه های ملی و خدادادی از مهم ترین اهداف برگزاری این طرح است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم توضیح داد: طرح ملی شهاب در راستای تحقق اهداف چند سند راهبری کشور از جمله نقشه جامع علمی کشور، سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، سند راهبری کشور در امور نخبگان و کلیات نظام دانش آموزان استعدادهای برتر یا سمپاد تدوین شده است.

رنجبر گلشواری اضافه کرد: در این طرح دانش آموزان نگین خلیج فارس در استعدادهای هشت گانه یادشده به مدت ۶ سال از چهارم ابتدایی تا کلاس نهم شناسایی و مورد هدایت، راهنمایی و پرورش قرار می گیرند.

وی گفت: در اجرا و برگزاری این طرح ملی که از مهرماه تا دیماه در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس برگزار شد معلمان سرزمین آب و آفتاب با استفاده از آموزش های فرا گرفته در این دوره ها به همه دانش آموزان توجه یکسان کرده و استعدادهای آنان را در ابعاد مختلف شناسایی، هدایت و شکوفا خواهند کرد.

شهرستان مرزی قشم با بیش از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارای ۳۲ هزار و ۷۱۰ دانش آموز (۱۵ هزار و ۸۸۱ دختر و ۱۶ هزار و ۸۲۹ پسر) در مقاطع مختلف تحصیلی است و هم اکنون ۲۴۰ مدرسه و یکهزار و ۲۶۷ کلاس درس دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=19753

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات