امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۵
صفحه نخست | اجتماعی | ۲۲۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در شهر درگهان معدوم شد

۲۲۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در شهر درگهان معدوم شد

منتشر شده در ۱۱ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۲

 رییس اداره دامپزشکی قشم گفت: ۲۲۰ کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در جریان بازدید کارشناسان از واحدهای تحت نظارت این اداره در شهر بندری درگهان این جزیره شناسایی و معدوم شد.

۲۲۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در شهر درگهان معدوم شد

به گزارش پایگاه خبری قشم، محمد صدیق ارم افزود: در جریان بازدید مشترک کارشناسان واحد نظارت دامپزشکی این شهرستان قشم با اداره اصناف شهر بندری درگهان، این مقدار فرآورده خام دامی از جمله مرغ، سنگدان و پای مرغ در چندین فروشگاه‌های عرضه فرآورده خام دامی این شهر به دلیل انقضای تاریخ مصرف، ناسالم و غیرقابل مصرف بودن جمع‌آوری و با انجام مراحل قانونی از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

وی ادامه داد: در راستای حفظ سلامت قشموندان و ساحل نشینان بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس، بازدید و نظارت بهداشتی کارشناسان واحد نظارت دامپزشکی شهرستان از مراکز تولید، نگهداری، توزیع و عرضه فرآورده‌ خام دامی به صورت شبانه‌روزی در حال انجام است.

رییس اداره دامپزشکی قشم توضیح داد: هدف اصلی و کلیدی دامپزشکی تامین امنیت غذایی و سلامت عمومی جامعه است و در این راستا از هیچ تخلفی چشم پوشی نکرده و متخلفان بدون اغماض به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

ارم از متصدیان مراکز نگهداری و عرضه فرآورده خام دامی در سرتاسر جزیره قشم خواست برای حفظ سلامت قشموندان و جلوگیری از ضرر و زیان ناشی از رعایت نکردن ضوابط بهداشتی سازمان، نسبت به اجرای کامل مقررات ابلاغی تلاش کنند.

وی اضافه کرد: قشموندان هنگام خرید فرآورده خام دامی به تاریخ تولید و انقضای آن توجه داشته باشند و فرآورده‌های خود را از مراکز مجاز تحت نظارت اداره دامپزشکی خریداری کنند و درصورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در این خصوص مراتب را به شماره تلفن ۰۷۶۳۵۳۴۴۱۱۰ و ۰۷۶۳۵۳۴۴۴۲۰ اطلاع دهند تا برخورد قانونی لازم انجام شود.

درگهان که به شهری تجاری و بندری دارای بازارهای متعدد شهره است از توابع بخش مرکزی شهرستان قشم و در فاصله ۲۰ کیلومتری از مرکز این شهرستان قرار دارد.

این شهر بندری سالیانه پذیرای جمع زیادی مسافر و گردشگر از اقصی نقاط ایران است که هنگام سفر به شهرستان پر جاذبه قشم از این شهر بازدید و خرید از ۱۶ مجتمع تجاری و بازار این شهر از برنامه های ثابت سفر آنان است.

تعداد قابل توجهی از اهالی این شهر بندری به صیادی مشغول هستند و بر اساس آمار اعلامی شیلات نزدیک ۶۰۰ صیاد و بالغ بر ۸۰ فروند قایق و ۴۷ لنج در اسکله صیادی این بندر فعالیت دارند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=18806

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات