امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۴
صفحه نخست | اجتماعی | ۱۷۰۰ دانش آموز قشمی از بازدیدهای علمی بهره مند شدند

۱۷۰۰ دانش آموز قشمی از بازدیدهای علمی بهره مند شدند

منتشر شده در ۱۳ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۲۸
۱۷۰۰ دانش آموز قشمی از بازدیدهای علمی بهره مند شدند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم گفت: یک هزار و ۷۰۰ دانش آموز این شهرستان مرزی از ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲ از برنامه های اردویی و بازدیدهای علمی بهره مند شدند.

به گزارش پایگاه خبری قشم، حسین رنجبر گلشواری هدف از برگزاری این اردوها را آشنا سازی دانش آموزان این جزیره با محیط های کسب و کار، مراکز رشد، محیط های کاری و مفاهیم حوزه کسب و کار، نوآوری و خلاقیت اعلام کرد.

وی ادامه داد: سال گذشته نیز حدود ۲۳ هزار دانش‌ آموز قشمی از اردوهای علمی زیر ۲۰ کیلومتر در این شهرستان مرزی بهره مند شدند و در سال جاری نیز هدف گذاری ما به ۳۲ هزار بازدید دانش‌ آموزی ارتقا یافته است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم توضیح داد: برگزاری بازدیدهای علمی از صنایع نفت و انرژی، برگزاری دوره های آموزشی و تخصصی به همراه صدور گواهی نامه فنی، سمینارها و نمایشگاه های علمی صنایع نفتی در مدارس و تهیه محتوای آموزشی، مشارکت در ایجاد پژوهشکده نفت و انرژی و ایجاد تجهیزات آزمایشگاهی، اجرای طرح های تحقیقاتی با اهداف نفت و انرژی و ایجاد بانک اطلاعاتی دانش آموزان مستعد برای مشارکت در طرح های تحقیقاتی از دیگر اهداف برگزاری برنامه های اردویی و بازدیدهای علمی در نگین خلیج فارس است.

رنجبر گلشواری با بیان اینکه اعزام دانش آموزان برای بازدید و گردش های علمی، تربیتی و تفریحی در محدوده شهرستان محل تحصیل با موافقت شورای مدرسه و رضایت کتبی اولیای دانش آموزان بلامانع است، اضافه کرد: مدیر مدرسه موظف است برای دریافت مجوز برگزاری این اردوها موافقت شورای مدرسه را به همراه رعایت قوانین اردویی به اداره آموزش و پرورش ارسال کند.

وی گفت: همچنین برای اعزام دانش آموزان به خارج از محدوده شهرستان محل تحصیل، علاوه بر اخذ رضایت کتبی اولیا و موافقت شورای مدرسه، رعایت قوانین اردویی و موافقت اداره آموزش و پرورش محل نیز ضروری است.

شهرستان قشم با بیش از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارای ۳۲ هزار و ۷۱۰ دانش آموز (۱۵ هزار و ۸۸۱ دختر و ۱۶ هزار و ۸۲۹ پسر) در مقاطع مختلف تحصیلی است و هم اکنون ۲۴۰ مدرسه و یکهزار و ۲۶۷ کلاس درس دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

این شهرستان مرزی شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=17338

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات