امروز : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۴۰
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | ۱۳ ووشوکار به المپیک آسیایی اعزام می‌شوند

۱۳ ووشوکار به المپیک آسیایی اعزام می‌شوند

منتشر شده در ۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۹
ووشو

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، امیر صدیقی  شنبه شب در مراسم افتتاحیه مسابقات ووشو کشور انتخابی تیم ملی در قشم افزود: با توجه به این‌که رشته کوراش در ایران نیز زیر نظر فدراسیون ووشو فعالیت می‌کند، هفت نفر نیز در این رشته عازم مسابقات مذکور می‌شوند.

وی ادامه داد:  در مجموع ۲۰ ورزشکار برتر در رشته‌های ووشو و کوراش در المپیک آسیایی شرکت می‌کنند که امیداوریم نتیجه سه مدال طلا در جاکارتا در این مسابقات نیز تکرار شود.

رییس فدراسیون ووشو ایران تصریح کرد: البته با توجه به شیوع کرونا و تعطیل شدن مسابقات ملی و بین المللی نیاز به برگزاری اردوهای بین المللی احساس می‌شود.

وی افزود: امید است با حمایت وزارت ورزش و جوانان و همچنین کمیته ملی المپیک، مشکلات مالی فدراسیون برای برگزاری اردوها در کمپ تیم‌های ملی و نیز در خارج از کشور ممکن شود.

صدیقی ادامه داد: پس از ۲ سال وقفه در برگزاری مسابقات کشور به دلیل شرایط ویژه‌ای که کرونا ایجاد کرده بود، امروز در جزیره قشم مسابقات ووشو قهرمانی کشور برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: این رویداد مقدمه حضور قهرمانان رشته ووشو در اردوهای تیم ملی و مسابقات مختلف بین المللی است و مسابقات انتخابی درون‌گروهی در دیماه سال جاری برگزار می‌شود.

رییس فدراسیون ووشو افزود: هم اکنون ۳۷۷ ورزشکار و مربی در بخش آقایان در قالب ۳۴ تیم از ۳۱ استان و سه منطقه ویژه اقتصادی در قشم حضور دارند که این امر اتفاق ویژه‌ای برای ورزشکاران جهت استفاده از جذابیت‌های طبیعی جزیره محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: مسابقات بخش بانوان نیز پس از پایان مسابقات آقایان و  از چهارشنبه دهم آذرماه برگزار می‌شود که نزدیک به ۳۰۰ نفر نیز در آن به رقابت می‌پردازند.

صدیقی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت آب و هوای قشم در نیمه دوم سال و همچنین وسعت آن، این جزیره به شرط ارتقاء زیرساخت‌های ورزشی و هتلینگ خود، می‌تواند میزبان مناسبی برای بسیاری از رشته‌های ورزشی کشور باشد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=8037

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *