امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۳
صفحه نخست | اجتماعی | گسترش مراکز آموزشی کودکان اوتیسم در هرمزگان

گسترش مراکز آموزشی کودکان اوتیسم در هرمزگان

اخبار :
منتشر شده در ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۳

استاندار هرمزگان با تاکید بر اهمیت ایجاد زیرساختها و امکانات برای تسهیل زندگی دانش آموزان اوتیسمی گفت: باید مراکز آموزشی کودکان اوتیسم و دارای اختلالات ویژه گسترش یابد.

گسترش مراکز آموزشی کودکان اوتیسم در هرمزگان

به گزارش پایگاه خبری قشم، به مناسبت روز جهانی آگاهی از اوتیسم و براساس مصوبه شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان به همراه محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان، حمیدرضا زارعی مدیرکل حوزه استاندار هرمزگان، سپیده جوادی سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان، مجید رجبی رییس اموزش و‌ پرورش استثنایی هرمزگان و مسوولین استانی در بین دانش آموزان طیف اوتیسم مرکز آموزشی مهرجوی بندرعباس حضور یافتند.

شناسایی بهنگام و دقیق کودکان دارای اختلال اوتیسم در بدو تولد

استاندار و رییس شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان با اشاره به اهمیت شناسایی بهنگام و دقیق کودکان دارای اختلال اوتیسم در بدو تولد گفت: میانگین تعداد کودکان اوتیسم استان هرمزگان از میانگین کشوری بسیار کمتر است و این نشان از عدم شناسایی این قشر از جامعه است که باید خانواده ها و مسوولان آموزشی همکاری کنند تا این افراد به موقع شناسایی شوند و تحت آموزش و مداخله های لازم قرار بگیرند.
دوستی ادامه داد: کودکان اوتیسم بیشتر از هر چیز دیگر نیازمند پذیرش خود در جامعه هستند و اعضای جامعه باید شیوه درست رفتار با افراد اوتیسم را یادبگیرند و بپذیرند که افراد دارای ویژگیهای مثبت و منفی بسیاری هستند که باید مورد احترام قرار گیرند.
استاندار هرمزگان با تاکید بر اهمیت ایجاد زیرساختها و امکانات برای تسهیل زندگی دانش آموزان اوتیسمی گفت: با توجه به اینکه آمار کودکان اوتیسم در جامعه روبه افزایش است باید مراکز آموزشی کودکان اوتیسم و دارای اختلالات ویژه گسترش یابد و با توجه به زمان بر بودن ساخت مراکز آموزشی جدید باید از مراکز موجود فضایی جهت آموزش به این کودکان اختصاص یابد.
دوستی ادامه داد: در بندرعباس مراکز تفریحی و پارکهای مجهز به وسایل بازی ایمن ویژه کودکان دارای نیازهای ویژه آماده سازی خواهد شد تا مانند سایرین بتوانند از امکانات تفریحی استفاده کنند.

تشکیل تعاونی مسکن برای معلمان و مربیان دانش آموزان دارای اختلال اوتیسم

رییس شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان معلمان و مربیان کودکان اوتیسم را مادرانی دانست که عاشق دانش آموزان خود هستند و با تمامی کم و کاستی ها آنها را پذیرفته اند و مادرانه آنها را در آغوش می کشند و به آنها آموزش می دهند.
ساخت سایبان حیاط مدرسه مرکز آموزشی اوتیسم مهرجو، تجهیز مدرسه به وسایل بازی ایمن، تجهیز ساختمان مدرسه به آسانسور و تشکیل تعاونی مسکن برای معلمان و مربیان دانش آموزان دارای اختلال ویژه و پیگیری تامین داروهای این کودکان از جمله مواردی بود که در نشست استاندار با دانش آموزان اوتیسم و والدینشان به آنها پرداخته شد.

شایان ذکر است استاندار به همراه مدیرکل آموزش و پرورش استان و مسوولین از نمایشگاه آثار تولیدی ماه (مدارس استثنایی هرمزگان) بازدید کردند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=22895

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات