امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۸
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | سفیر ژاپن: هرمزگان از ظرفیت‌های بالای گردشگری و صنعتی برخوردار است

سفیر ژاپن: هرمزگان از ظرفیت‌های بالای گردشگری و صنعتی برخوردار است

منتشر شده در ۲ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۲۶
گردشگری و صنعتی

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از شبستان از بندرعباس، آیکاوا کازوتوشی در دیدار با استاندار هرمزگان، با بیان اینکه در سفر به هرمزگان با ظرفیت‌های بالای گردشگری و صنعتی این استان آشنا شدم، ابراز امیدواری کرد که با به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای و رفع تحریم‌ها، روابط اقتصادی ژاپن با استان هرمزگان به صورت چشمگیر توسعه یابد.

وی ادامه داد: در سفر به هرمزگان، ظرفیت‌های این استان از نظر اقتصادی را مورد بررسی قرار دادم و در بازدید از بندر شهید رجایی بندرعباس متوجه شدم این بندر برای فعالیت بیشتر اقتصادی، آمادگی مناسبی دارد.

سفیر کشور ژاپن در جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه هرمزگان دارای ظرفیت‌های بسیار خوب در صنعت گردشگری است، افزود: تلاش خواهیم کرد جذابیت‌های گردشگری این استان را از طریق سفارت ژاپن به مردم کشورمان معرفی کنیم.

کازوتوشی به قرار داشتن هرمزگان در کنار خلیج فارس به عنوان یک منطقه دریایی بسیار مهم اشاره کرد و گفت: در زمینه کشتیرانی می‌توان ارتباطات بیشتری بین دو کشور ایران و ژاپن از طریق استان هرمزگان، برقرار کرد.

وی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در زمینه انرژی خورشیدی، پتروشیمی و آهن در هرمزگان، برای شرکت‌های ژاپنی بسیار جذاب است و تلاش می‌کنیم با توجه به ظرفیت‌های خوب این استان، همکاری‌های خوبی شکل بگیرد.

سفیر ژاپن در جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) همکاری‌هایی در زمینه توسعه گردشگری و حفاظت از محیط زیست دریایی در هرمزگان داشته که تداوم این اقدامات را پیگیری خواهیم کرد.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=11996

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات