امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۵
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | گردشگران نوروزی در بندر شهید رجایی با مشاغل دریایی و بندری آشنا شدند

گردشگران نوروزی در بندر شهید رجایی با مشاغل دریایی و بندری آشنا شدند

منتشر شده در ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۴۹
گردشگران نوروزی

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، یک گروه ۳۵ نفره از گردشگران نوروزی به منظور آشنایی بیشتر با صنعت حمل و نقل دریایی و فعالیت های بندری از بخش های مختلف بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر کانتینری ایران بازدید و با نقش فعالان این حوزه در چرخه اقتصادی کشور آشنا شدند.

براساس این گزارش، در این برنامه که به همت ستاد «طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۱» برگزار شده، گردشگران ضمن بازدید از پایانه‌های کانتینری، فله و متفرقه و کشتی‌های پهلوگرفته در اسکله‌ها، با روند تخلیه و بارگیری انواع کالاهای اساسی و نحوه انتقال آنها به انبارها و بازارهای کشور آشنا شدند.

در این بازدید یک ساعته کارشناسان هر بخش نیز به سوالات میهمانان پیرامون پهلودهی و جداسازی شناور، نحوه تخلیه و بارگیری کالاها از کشتی بر روی کشنده‌ها،  فعالیت شناورهای خدماتی حاضر در اسکله، کنوانسیون ها و فرآیندهای خدمات رسانی به کشتی های اقیانوس پیما پاسخ دادند.

گردشگران در بازدید از دروازه طلایی اقتصاد ایران با گرفتن عکس سلفی، ثبت لحظات خاطره‌انگیزی را در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ برای خود رقم زدند.

منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در ایام نوروز ۱۴۰۱ همه روزه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۴عصر پذیرای مسافران و  گردشگرانی است که استان هرمزگان را بعنوان مقصد سفر خود انتخاب کرده‌اند.

گفتنی است، هرساله گروه‌های مختلفی در قالب تورهای گردشگری بازدید از بندر شهید رجایی و آشنایی با فعالیت های بندری و دریایی وارد هرمزگان می‌شوند.

ستاد مرکزی «طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۱» از روز پنج‌شنبه کار خود را به منظور ارائه مطلوب خدمات و تأمین ایمنی سفرهای دریایی در ایام نوروز در بزرگترین پایانه مسافری دریایی کشور بندر شهید حقانی آغاز کرده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=12845

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات