امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۴
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | پیش بینی وضعیت جوی و دریایی هرمزگان- ۱ اسفند

پیش بینی وضعیت جوی و دریایی هرمزگان- ۱ اسفند

منتشر شده در ۱ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۴
جوی

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از صداوسیما مرکز خلیج فارس، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: طی ساعات بعد از ظهر و شب، افزایش و گذر ابر بر روی جزایر کیش و لاوان و مناطق غربی و شمالی استان پدیده غالب جوی خواهد بود.

مجتبی حمزه نژاد افزود: روز دوشنبه ۲ اسفند، وزش باد‌های نسبتاً شدید غربی برروی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان پیش بینی می‌شود و دریا مواج خواهد شد لذا توصیه می‌شود تمهیدات لازم بویژه در بنادرغربی و مرکزی استان صورت پذیرد و شناور‌های سبک، صیادی و تفریحی از تردد دریایی در ساعات بعد از ظهر و شب دوشنبه خودداری کنند.

وی گفت: همچنین افزایش و گذر ابر بر روی آسمان استان پیش‌بینی می‌شود و وقوع رگبار پراکنده باران در پاره‌ای از نقاط (بیشتر ارتفاعات استان) دور از انتظار نخواهد بود.

حمزه نژاد افزود: روز سه شنبه ۳ اسفند، از میزان سرعت باد در محدوده شمال تنگه هرمز (بندرعباس، قشم، هرمز، لارک و هنگام) کاسته خواهد شد، اما در بخش‌هایی از خلیج فارس و دریای عمان همچنان وزش باد‌های غربی با شدت کمتر، تداوم خواهد داشت و دریا دراین مناطق متلاطم پیش بینی می‌گردد.

وی گفت: روز چهارشنبه بتدریج از سرعت باد‌های غربی بطور کامل در مناطق دریایی جنوب کشور و محدوده آب‌های استان، کاسته خواهد شد و از روز پنجشنبه تا اوایل هفته آینده، شرایط آرامی بر روی استان و دریا حاکم خواهد شد و شرایط دریا برای تردد‌های دریایی مساعد پیش بینی می‌شود.

حمزه نژاد افزود: در این مدت نوسانات دمایی، تغییرات یک تا سه درجه‌ای خواهد داشت.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=11956

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات