امروز : ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۴۰
صفحه نخست | قشم | پیام مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به مناسبت فرا رسیدن عید سعید قربان

پیام مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به مناسبت فرا رسیدن عید سعید قربان

اخبار :
منتشر شده در ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۳۴
مومنی

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ حمیدرضا مومنی در این پیام، رسیدن انسان ها به مرز عبودیت را فلسفه این ایام دانست و تصریح کرد: هر کس بتواند رضای خویش را فدای رضای حق کند و از خواسته دل در راه خواسته خدا چشم بپوشد به مرز عبودیت می رسد.
متن کامل این پیام به شرح ذیل است:

ایام نهم ذی‌الحجه‌ روز پرفضیلت و معنوی عرفه و دهم ذیحجه روز عید سعید قربان برای همه ما یادآور روزهای پر از صفا و معنویت است، روز هایی که دل های مان را می شوریم تا از فیوضات پر فضیلت ترین ایام الله و زیباترین نمونه از تعبد انسان در برابر حق تعالی بهره کافی و وافی ببریم.

روز عرفه روزی است که حق تعالی بندگان خویش را به عبادت و طاعت خود فراخوانده و سفره های جود و احسان خود را برای ایشان گسترانیده است و خوشا به حال آنانی که در این روز زیر آسمان بروند و اعتراف و اقرار کنند نزد حق تعالی به گناهان خود تا به ثواب عرفات سعادتمند شوند و گناهانشان آمرزیده گردد.

عید قربان نیز از جمله پاک‌ ترین عیدها است، عید سرسپردگی و بندگی و برآمدن انسانی نو از خاکسترهای خویشتن خویش است. در عید قربان دل‌ها به همدیگر نزدیک می شوند و به قرب الهی می رسند. عید قربان عید بر آمدن روزی نو و انسانی نو است. عید قربان از آن رو عید نامیده شده است که بندگان را از تعلقات رهانیده و مهیای عروج می‌سازد.

حضرت ابراهیم علیه السلام در این روز، فداکاری، ایثار، اخلاص و عشق به ذات اقدس تعالی را با فدا کردن فرزند دلبند خود در راه خدا به عنوان امتحانی الهی جاودانه ساخت و بر این اساس، مسلمانان هرسال عید قربان را جشن می گیرند تا این اصول و ارزش های الهی را همواره مد نظر داشته و همیشه برای تبعیّت از دستورات خداوند و کسب رضایت الهی آماده هرگونه ایثار و فداکاری باشند.

عید سعید قربان، یادآور یک امتحان بزرگ است. امتحانی که حضرت ابراهیم علیه السلام با سربلندی از آن بیرون آمد. پس برماست که در مصیبت ها و بلاها صابر و شکیبا باشیم؛ چرا که شاید این ها امتحان و آزمون بندگی و عبودیّت ما باشند.

اینجانب فرا رسیدن روز عرفه و عید سعید قربان را به تک تک مردم مومن و خداجوی قشم، چه شیعه و چه اهل سنت که در این ایام سخت بخاطر شیوع ویروس کرونا از انجام مناسک و مراسم سنتی اعیاد و مناسبت های ملی و مذهبی بازمانده اند از صمیم قلب تبریک می گویم و خاضعانه درخواست می کنم که با رعایت مفاد همه دستورالعمل های بهداشتی در حفظ سلامتی خود و دیگران کوشا باشند.

حمیدرضا مومنی
رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم

 

 

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=2461

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *