امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۳
صفحه نخست | دسته‌بندی نشده | پنجاه میلیارد ریال صرف خرید کتاب برای کتابخانه های قشم شد

پنجاه میلیارد ریال صرف خرید کتاب برای کتابخانه های قشم شد

منتشر شده در ۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۸

 رییس اداره ویژه کتابخانه های شهرستان قشم گفت: در ۲ ماهه گذشته از سال جاری پنجاه میلیارد ریال اعتبار صرف خرید و توزیع کتاب بین کتابخانه های این جزیره شد.

پنجاه میلیارد ریال صرف خرید کتاب برای کتابخانه های قشم شد

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ امینه دریانورد افزود: این مبلغ برای خرید کتاب های مورد نیاز کتابخانه های بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس از سوی سازمان منطقه آزاد قشم و با انتخاب کتاب های مورد نیاز مخاطبان از سوی کتابداران این اداره از بخش مجازی سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اختصاص یافته بود.

وی ادامه داد: این کتاب ها پس از ارسال از تهران به قشم تا پایان هفته آینده و ثبت در سامانه در اختیار علاقمندان به کتاب و کتابخوانی قرار خواهند گرفت.

رییس اداره ویژه کتابخانه های شهرستان قشم توضیح داد: سرانه استاندارد جهانی فضای مطالعه کتاب هشت مترمربع به ازای هر ۱۰۰ نفر است در حالی که این میزان در جزیره قشم یک و ۸۲ صدم مترمربع است.

دریانورد اضافه کرد: براساس استاندارد باید به ازای هر نفر سه جلد کتاب در کتابخانه های عمومی وجود داشته باشد که متاسفانه ما در کتابخانه های این جزیره حتی یک کتاب هم نداریم.

وی گفت: اکنون ۱۱۲ هزار و ۳۷ نسخه کتاب در ۱۳ کتابخانه روستایی و شهری جزیره قشم وجود دارد که در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در اختیار اعضا قرار می‌گیرد.

رییس اداره ویژه کتابخانه های شهرستان قشم بیان کرد: اگر چه دنیای امروز، عصر اطلاع رسانی نام گرفته و گردش سریع اطلاعات از طریق ابزارهایی نظیر صدا و سیما، مطبوعات، خبرگزاریها و اینترنت، طرفداران بسیاری را جلب کرده، اما کتاب همچنان به عنوان یکی از ابزارهای انتقال فرهنگ مکتوب از جایگاه ویژه ای در بین علاقمندان به کتاب در جزیره قشم سرزمین آب و آفتاب برخوردار است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=23808

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات