امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۵
صفحه نخست | اخبار قشم | پرستاران بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم تجلیل شدند

پرستاران بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم تجلیل شدند

منتشر شده در ۲۸ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۵۱

پرستاران بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم امروز (یکشنبه) به مناسبت گرامیداشت ولادت حضرت زینب کبری سلام الله علیها و روز پرستار تجلیل شدند.

به گزارش پایگاه خبری قشم، در این آیین که روز یکشنبه با حضور امام جمعه، مدیر شبکه بهداشت و درمان، مسوولان بیمارستان و معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در سالن اجتماعات بیمارستان پیامبر اعظم (ص) این شهرستان برگزار شد، از پرستاران نمونه، زحمتکش و سخت کوش این بیمارستان به عنوان فرشتگان سپیدپوش سلامت با اهدای لوح تقدیر و شاخه گل قدردانی شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم در حاشیه برگزاری این مراسم افزود: پرستاران این شهرستان مرزی همواره با شور و عشقی آسمانی با وجود مشکلات و حجم بالای کار مشغول مراقبت و رسیدگی به بیماران و مراجعه کنندگان به مراکز درمانی و بیمارستانی بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس هستند و با علاقه فراوانی خدمات به موقع و مناسب را آنان ارایه می دهند.

دکتر یاسر مرادی با بیان اینکه پرستاری در فرهنگ ایرانی و اسلامی جایگاه بسیار رفیع و حائز اهمیتی دارد، افزود: جامعه پرستاری مجموعه ای زحمتکش و پر تلاش، سرشار از محبت به نوع انسان و شیفته خدمت است که نام گذاری ولادت حضرت زینب کبری (س) بانوی بزرگوار عرصه کربلا به عنوان روز پرستار نماد و ارزش والای این شغل شریف و نشانه احترام جامعه به پرستاران است.

وی ادامه داد: همراهی و ایثار جامعه پرستاری کشور به خصوص پرستاران پر تلاش این شهرستان در این سال ها و سالیان گذشته به ویژه در دوران شیوع بیماری منحوس کرونا شاهدی متقن از هدف مندی و تعهد این گروه فرهیخته به آحاد مردم است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم اضافه کرد: در چند سال اخیر رضایت مندی بیماران و همراهان آنان از پرستاران بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم افزایش چشم گیری پیدا کرده و این افزایش رضایت مندی حاصل تلاش شبانه روزی و خدمت صادقانه همکاران در این بیمارستان است.

وی اعلام کرد: بیش از ۱۹۰ نفر در گروه پرستاری بیمارستان پیامبر اعظم (ص) اعم از پرستار، کارشناس بیهوشی، کارشناس اتاق عمل، مددکار و بهیار فرشته‌ رحمت بیماران هستند.

مرادی گفت: این مرکز در حال حاضر دارای ۱۲۸ تخت در بخش های تخصصی CCU (مراقبت های ویژه قلبی)، ICU (مراقب های ویژه)، داخلی، جراحی، اورژانس، نوزادان و اطفال، زنان، بلوک زایمان، ریکاوری، استریلیزاسیون مرکزی، تالاسمی، همودیالیز، آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی و داروخانه شبانه روزی، به صورت ۲۴ ساعته فعال و به ارایه خدمات می پردازد.

پنجم جمادی الاول مصادف با سالروز تولد حضرت زینب (س) و روز پرستار است.

روز پرستار در واقع روز میلاد با سعادت اسوه صبر و پایداری، حضرت زینب (س) است، بانویی که شاید هدف از خلقت او در این جهان، آموزش ایثار و فداکاری به تمامی مردان و زنان بوده است. حضرت زینب کبری (س) در مفهوم واقعی کلمه پرستاری با روح سترگ بودند که در سال های گوناگون حیات خود از پنج امام بزرگوار پرستاری کردند و یاری کننده بازماندگان حادثه جانسوز کربلا بوده اند و لقبِ «بزرگ پرستار همیشه تاریخ» را زیبنده خود کرده اند.

پرستاری، واژه ای آشناست که ناخودآگاه هر شنونده ای را به یاد یاری رسانی در لحظات سختی و ناراحتی می اندازد، انسان های بی ادعایی که به معنای واقعی کلمه، خالصانه کار می کنند و تمام تلاش خود را معطوف می سازند تا بیماران، دوران نقاهت خود را به آرامی سپری کنند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=16789

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات