امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۳
صفحه نخست | اخبار قشم | ٢ کیلومتر از سواحل قشم پاکسازی شد

٢ کیلومتر از سواحل قشم پاکسازی شد

منتشر شده در ۱۵ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۰۸
پاکسازی

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا از سازمان منطقه آزاد قشم، شاهد ملازم روز دوشنبه افزود: در نخستین مرحله از این پویش، ساحل روستای هُلُر با حضور ۵٠ تَن از اعضای فعال کانون محیط‌ زیست پاکسازی و زباله‌ها به سایت دفع پسماند منتقل شد.
وی ادامه داد: این پویش با هدف فرهنگ‌سازی و پاک‌سازی معابر و سواحل برون‌شهری با استفاده از توان کانون‌های محیط زیستی محلی و فعالان محیط زیست روستاها طراحی و اجرا شده است.
مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: این سازمان در تلاش است تا جزیره قشم بر پایه اصول محیط زیست و تمرکز بر برند «جزیره سبز» مدیریت شود.
وی اظهار کرد: ایجاد هسته‌های محیط زیستی نخستین اقدام در این راستا و انسجام فعالان محلی محیط‌ زیست جزیره در یک کانون گام بعدی برای تحقق این برند است.
ملازم ضمن دعوت از علاقه‌مندان محیط‌ زیست جزیره برای پیوستن به کانون محیط‌ زیست منطقه آزاد قشم تاکید کرد: این پویش تا پاک‌سازی کامل سواحل جزیره، ادامه خواهد داشت.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=8493

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات