امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۵
صفحه نخست | اجتماعی | ویزیت بیش از ۳۵هزار نفر طی تعطیلات نوروزی در هرمزگان

ویزیت بیش از ۳۵هزار نفر طی تعطیلات نوروزی در هرمزگان

اخبار :
منتشر شده در ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۸

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از ویزیت بیش از 35 هزارو 266 مراجعه کننده  از 24 اسفندماه سال 1402تا 13 فروردین ماه سال جاری خبرداد.

ویزیت بیش از 35هزار نفر طی تعطیلات نوروزی در هرمزگان

به گزارش پایگاه خبری قشم، دکتر عبدالجبار ذاکری بیان کرد : ۳۵هزارو ۲۶۶  مراجعه کننده  توسط  پزشکان  و ۹ هزارو ۸۹۴مادر بارداردر طی این ایام  توسط مراقبین سلامت و ماما در مراکز خدمات جامع سلامت ویزیت و مراقبت شدند.

وی با اشاره  به اجرای برنامه سلامت نوروزی گفت: به منظور پیشگیری و کاهش بار بیماری‌های مرتبط با محیط از جمله بیماری‌های منتقله از آب و غذا و کنترل اپیدمی،  تعداد ۳۱ هزارو ۷۴۶ بازدید بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی و اماکن بین راهی و سامانه های آبرسانی انجام شده است و بدنبال این بازدیدها تعداد  ۲۴۷ واحد صنفی متخلف  از قوانین  بهداشتی  به مراجع قضایی معرفی شده و تعداد ۱۵۴ واحد صنفی متخلف توسط بازرسین بهداشت پلمپ گردیده است .

دکتر ذاکری با اشاره به تقارن ایام ماه مبارک رمضان وعید نوروز  و تداوم تشدید بازرسیهای بهداشت محیط تا ۲۵ فروردین ماه سال جاری ‌ بیان کرد:   بازرسان بهداشت محیط جهت بررسی سلامت مواد غذایی در مجموع تعداد ۵۴۸ نمونه مواد غذایی جهت بررسی عوامل میکروبی و شیمیایی به آزمایشگاه ارسال نموده اند و همچنین  تعداد ۳۲ هزار و ۴۱۶ مورد سنجش عوامل محیطی را  با استفاده از  تجهیزات پرتابل انجام دادند. که نتیجه این اقدامات منجربه کشف مقدار۳۷  هزار و ۶۹۵ کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی و معدوم سازی و خروج این مواد از چرخه توزیع شد.

معاون بهداشتی دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود به کشیک‌های ۲۴ ساعته کنترل و رصد بیماری‌ها در تعطیلات نوروز اشاره کرد و افزود: تعداد۳۹۱ مورد حیوان گزیدگی و تعداد۹۲۴ موردتزریق واکسیناسیون هاری درمراکز پیشگیری و درمان هاری در شهرستان های تابعه پس از مراجعه افراد بصورت کامل و به موقع صورت گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت شناسایی و درمان زودهنگام بیماری‌های مهم دوره نوزادی خاطرنشان کرد :درطی این مدت تعداد یک هزارو ۴۹۰نمونه گیری ازپاشنه پای نوزادان جهت غربالگری هیپو تیروییدی نوزادان و بیماری فنیل کتونوری صورت گرفته است.

دکتر عبدالجبار ذاکری افزود : در این ایام  ۱۰هزار و ۳۷۰خدمت جهت مراقبت بیماران دیابت و فشارخونی توسط بهورز و یا مراقب سلامت در خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی ودرمانی و یک هزار و ۲۸۹ خدمت جهت مراقبت بیماران مبتلا به دیابت و فشارخون توسط پزشکان و همچنین تعداد ۲  هزارو ۷۸۹  خدمت خطر سنجی جهت پیشگیری از سکته های قلبی و مغزی در مراکز خدمات جامع سلامت و خانه های بهداشت تحت پوشش انجام شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=22818

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات