امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۴
صفحه نخست | اخبار قشم | نظارت بر تردد دریایی قشم برای جلوگیری از شیوع سویه لامبدا کرونا

نظارت بر تردد دریایی قشم برای جلوگیری از شیوع سویه لامبدا کرونا

منتشر شده در ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۱۱
لامبدا

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، علیرضا نصری روز چهارشنبه در نشست ستاد کرونای شهرستان قشم افزود: افرادی که بر روی شناورها فعالیت می‌کنند باید مورد معایینه قرار گیرند و به ویژه اتباع خارجی در اسکله‌های روستاهای سَلَخ و دوستکو نباید بدون مشخص شدن وضعیت سلامتی تردد کنند. وی ادامه داد: سویه لامبدا کرونا در کشورهای قطر، ترکیه و هندوستان شیوع پیدا کرده که باید اتباع این کشور با حساسیت بیشتری مورد معاینه قرار گیرند.

افراد زیر ۳۰ سال هدف کرونا لامبدا

فرماندار قشم تصریح کرد: سویه لامبدا سن زیر ۳۰ سال را درگیر می‌کند، سرعت و قدرت سرایت آن بیشتر از سویه دلتاست و نسبت به واکسن و کیت‌های تشخیص گریز پذیری دارد.

وی افزود: تب در ناحیه سینه و شکم در سویه لامبدا نسبت به سویه دلتا بیشتر است، حس‌های چشایی و بویایی انسان مبتلا به آن از بین می رود و سایر علایم آن شبیه سویه دلتاست.

نصری ادامه داد: همدلی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، رعایت فاصله اجتماعی و به ویژه پرهیز از تجمعات توسط مردم از یکسو و افزایش سرعت واکسیناسیون از سوی دیگر تاثیر بسزایی در کنترل بیماری کرونا دارد.

هشدار برای سفر به کشورهای قطر، ترکیه و هندوستان

وی اظهار کرد: در فرودگاه قشم نیز اتباع بیگانه باید به دقت مورد آزمایش قرار گیرند و شرکت هوواپیمایی مربوط باید از پیش محل قرنطینه را پیشبینی کرده باشد.

فرماندار قشم افزود: رسانه‌ها نیز باید با اطلاع رسانی و ایجاد دغدغه در بین مردم آمادگی آنان را برای رعایت دقیق دستورالعملاهای بهداشتی افزایش دهند و به مردم برای مسافرت به کشورهای قطر، ترکیه و هندوستان هشدار های لازم را اعلام کنند.

نصری گفت: تشخیص سریع و به موقع بیماری بسیار مهم است که شبکه بهداشت باید در این باره از تمام ظرفیت‌ها استفاده کند.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=6852

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات