امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۰
صفحه نخست | اخبار قشم | نصب ۲ هزار دستگاه کنتور برق در جزیره قشم

نصب ۲ هزار دستگاه کنتور برق در جزیره قشم

منتشر شده در ۱۱ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۳۲

 رییس اداره برق شهرستان قشم گفت: ۲ هزار دستگاه کنتور برق با هدف صیانت از حقوق مصرف کننده و توزیع کننده و به‌ منظور تسریع در روند برخورداری قشموندان از نعمت انرژی در ۹ ماهه سال جاری در این جزیره نصب شده است.

نصب ۲ هزار دستگاه کنتور برق در جزیره قشم

به گزارش پایگاه خبری قشم، مهدی صادقی افزود: کنتورهای نصب شده در این مدت از نوع هوشمند هستند که این کنتورها قابلیت رویت‌ پذیری و کنترل پذیری را فراهم می‌کنند.

وی از تلاش شبانه روزی و جهادی کارکنان اداری و عملیاتی نصب کنتور برق در این شهرستان مرزی خبر داد و گفت: با تلاش این همکاران در مدت یک هفته ۲۲۰ دستگاه کنتور برق در شهرهای رمکان، درگهان و طبل و روستاهای هلر و طولا جزیره قشم نصب و راه اندازی شده است.

رییس اداره برق شهرستان قشم ادامه داد: اجرای این طرح باعث حل مشکلات مردمی و افزایش رضایت شهروندان از عملکرد ماموران این اداره در این مناطق شد.

به گفته صادقی علاوه بر نصب این تعداد انشعاب جدید، ۶۳ انشعاب غیرمجاز نیز به انشعاب قانونی تبدیل، ۱۱ انشعاب غیرمجاز قطع و کابل سرویس آنها هم از محل جمع آوری شده است.

وی اعلام کرد: تلاش همکاران این اداره تا پایان سال جاری با هدف بروزرسانی و نصب این کنتورها ادامه دارد.

استفاده از کنتورهای هوشمند برق کمک بسزایی به پایداری شبکه و عدم قطع برق سایر مشترکان به خصوص مشترکان خانگی می کند و با کنترل پذیر کردن مصرف برق مشترکان، می‌ توان داده‌های دریافتی را پایش و مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

همچنین ارتقا بهره‌وری، کاهش تلفات انرژی و فراهم کردن بستر مناسب برای مدیریت بار و مصرف مشترکان برق از مهم‌ترین مزایای نصب کنتورهای برق در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس است.

شهرستان قشم ۹۱ هزار نفر مشترک برق دارد و تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار این جزیره از نعمت برق برخوردار هستند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=18851

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات