امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۷
صفحه نخست | اجتماعی | نخستین مدرسه سبز هرمزگان با معماری بومی منطقه در دست ساخت است

نخستین مدرسه سبز هرمزگان با معماری بومی منطقه در دست ساخت است

اخبار :
منتشر شده در ۶ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۳۱
نخستین مدرسه سبز هرمزگان با معماری بومی منطقه در دست ساخت است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان گفت: مدرسه کوثر بندرعباس به عنوان نخستین مدرسه سبز هرمزگان با نمایی بومی و همساز با اقلیم استان در دست ساخت است.

به گزارش پایگاه خبری قشم، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان، مهدی باوقار زعیمی روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: این مدرسه در زمینی به مساحت پنج هزار و ۳۴۳ مترمربع در ۲ طبقه، شامل ۱۲ کلاس درس، یک کارگاه، آزمایشگاه، اتاق سمعی بصری، فضای اداری، نمازخانه و کتابخانه، زمین ورزشی روباز، پارکینگ، سرایداری و آلاچیق در محوطه حیاط مدرسه در حال احداث است.

وی بیان کرد: نکات مدیریت سبز در تاسیسات برقی و مکانیکی این مدرسه رعایت شده که استفاده از سیستم هوشمندسازی تاسیسات برقی و همچنین طراحی همساز با اقلیم، محیط بومی و فرهنگ استان مدرسه کوثر را از دیگر فضاهای آموزشی متمایز کرده است.

مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان اظهار کرد: مدرسه کوثر به عنوان نخستین مدرسه سبز استان هرمزگان در دست احداث بوده و همچنین یک مدرسه سبز دیگر نیز توسط تیم فنی اداره‌کل نوسازی مدارس استان در حال طراحی است.

«مدرسه ۱۲ کلاسه سبز کوثر واقع در شهرستان بندرعباس با نمایی بومی و همساز با اقلیم گرم و مرطوب و معماری چشم نواز توسط مهدی باوقار زعیمی طراحی شده است.»

اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان با رویکردی خاص در طراحی چشم‌نواز مدارس و با الهام از بناهای ماندگار استان سعی داشته، معماری بومی منطقه را در وهله نخست حفظ کند و اکنون با تلفیق مدیریت سبز در طراحی مدارس، جلوه‌ای خاص به معماری مدارس داده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=17115

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات